چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶:۴۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۰۷

رویترز: بعید است بایدن بودجه دفاعی آمریکا را کاهش دهد

به گزارش بامداد پنجشنبه فرهنگ سار از رویترز، جو بایدن رییس جمهوری منتخب پس از روی کار آمدن در ماه ژانویه (اول بهمن)، تحت فشار شدید حزب دموکرات برای کاهش بودجه دفاعی کشور قرار خواهد گرفت. دموکرات های مترقی در مجلس نمایندگان ایالات متحده برای مبارزه بهتر با ویروس کرونا خواستار کاهش هزینه های نظامی […]



به گزارش بامداد پنجشنبه فرهنگ سار از رویترز، جو بایدن رییس جمهوری منتخب پس از روی کار آمدن در ماه ژانویه (اول بهمن)، تحت فشار شدید حزب دموکرات برای کاهش بودجه دفاعی کشور قرار خواهد گرفت.

دموکرات های مترقی در مجلس نمایندگان ایالات متحده برای مبارزه بهتر با ویروس کرونا خواستار کاهش هزینه های نظامی هستند.

طی سه سال گذشته دولت دونالد ترامپ هزینه های دفاعی آمریکا را از ۶۱۹.۵ میلیارد دلار به ۷۴۰ میلیارد دلار معادل ۱۹ درصد افزایش داده است.

تاد هریسون مدیر تحلیل بودجه دفاعی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی می گوید: حتی اگر دموکرات ها اکثریت سنا را تصاحب کنند، من فکر نمی کنم که آنها بلافاصله بخواهند تصمیماتی مبنی بر کاهش هزینه های دفاعی بگیرند، زیرا ما هم اکنون در رکود اقتصادی هستیم.

به گفته هریسون، این تغییرات می تواند به معنی افزایش بیکاری در انتخابات میان دوره ای باشد و احتمال افزایش بیکاری می تواند به دموکرات های آسیب پذیر که می خواهند دوباره انتخاب شوند صدمه بزند.

به گفته کارشناسان، در آمریکا هر شغل نظامی، به صورت غیرمستقیم به سه یا چهار شغل در جامعه کمک می‌کند، مشاغلی که سیاستمداران آمریکایی برای حفاظت از آنها هر کاری می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × 2 =