چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳:۵۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

تحلیلگر سیاسی: عادی‌سازی روابط با اسرائیل، محور مقاومت را مصمم‌تر می‌کند

«علی رمضان الاوسی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار در لندن عنوان کرد که رژیم آل خلیفه و اشغال‌گر قدس از مدت‌ها قبل با یکدیگر روابط پنهانی داشته‌اند. به گفته او، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین ۲۲ سال پیش با «شیمون پرز» رئیس سابق رژیم صهیونیستی ملاقات کرد و روابط سری […]



«علی رمضان الاوسی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار در لندن عنوان کرد که رژیم آل خلیفه و اشغال‌گر قدس از مدت‌ها قبل با یکدیگر روابط پنهانی داشته‌اند.

به گفته او، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین ۲۲ سال پیش با «شیمون پرز» رئیس سابق رژیم صهیونیستی ملاقات کرد و روابط سری دو طرف از آن زمان شکل گرفت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به تلاش‌های سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای سرکوب قیام ملت بحرین در سال‌های اخیر هم اشاره و عنوان کرد که رژیم آل خلیفه با استدلال «پول عربی و عقل یهودی» چنین تصمیم شومی را اتخاذ کرد.

الاوسی با این حال ابراز امیدواری کرد که محور مقاومت با اتحاد مردم فلسطین به زودی توطئه اشغال‌گران و دشمانان اسلام را خنثی و سرزمین‌های اشغالی را از چنگ رژیم غاصب صهیونیستی خارج می‌کنند.

بحرین جمعه گذشته در بیانیه مشترک با آمریکا و رژیم صهیونیستی از توافق بر سر ایجاد روابط کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی خبر داده بود. 

مراسم امضای قرارداد توافق بین رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین با صحنه گردانی آمریکا شب گذشته ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید به امضای سران چهار طرف رسید.

گزارش‌ها حاکیست که تصمیم منامه در این رابطه حتی میان وفاداران رژیم آل خلیفه نیز از حمایت چندانی برخوردار نیست.

«علی الفائز» رئیس دفتر سیاسی جبهه مخالفان بحرین فعال سیاسی ساکن انگلیس در این خصوص می‌گوید که فلسطین، آرمان مقدس و رژیم صهیونیستی، دشمن ملت بحرین است. 

وی در گفت وگو با فرهنگ سار عنوان کرد که رژیم آل خلیفه برای جلب حمایت از دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کمک به حل مشکلات داخلی بنیامین نتانیاهو، حاضر به انجام این خیانت آشکار علیه جهان اسلام شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین با بیان اینکه تنها یک درصد مردم بحرین با تصمیم سران آل خلیفه درباره عادی سازی مناسبات دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی موافق هستند، خاطر نشان کرد که از زمان انتشار این خبر، موج عظیمی از ملت بحرین صدای اعتراضات خود را به فضای مجازی کشانده و تصریح کرده‌اند که این تصمیم، نشان‌گر دیدگاه مردم کشور نیست؛ فلسطین، آرمانی مقدس برای ما و رژیم صهیونیستی دشمن ماست.

به گزارش فرهنگ سار، رژیم صهیونیستی پیشتر با مصر، اردن و تشکیلات خودگردان نیز معاهده‌هایی را امضا کرده بود، اما تجربه رابطه با رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که این رژیم تاکنون نه تنها به تعهدات خود در این توافق‌ها پایبند نبوده است که حتی معاهدات و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نیز همواره نقض کرده است. 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × 1 =