چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۵:۴۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۲۳

انتخابات ۲۰۲۰/ رقابت در فضایی پر از نفرت

به گزارش فرهنگ سار، رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۱ روز مانده به پایان رای‌گیری در ۱۳ آبان ماه، همچون روزهای گذشته با سفر و برگزاری گردهمایی تبلیغاتی دونالد ترامپ و رقبای وی دنبال شد. رئیس جمهوری آمریکا در سومین گردهمایی این هفته خود به پنسیلوانیا رفت و در آنجا علیه جو بایدن نامزد […]



به گزارش فرهنگ سار، رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۱ روز مانده به پایان رای‌گیری در ۱۳ آبان ماه، همچون روزهای گذشته با سفر و برگزاری گردهمایی تبلیغاتی دونالد ترامپ و رقبای وی دنبال شد.

رئیس جمهوری آمریکا در سومین گردهمایی این هفته خود به پنسیلوانیا رفت و در آنجا علیه جو بایدن نامزد حزب دموکرات سخنرانی کرد.

ترامپ در این سخنرانی مدعی شد در صورت پیروز شدن بایدن، چین بر کشور حاکم خواهد شد و برنامه دموکرات‌ها، آمریکا را به ونزوئلایی دیگر تبدیل می‌کند.

وی از عملکرد دولت خود با وجود بیش از ۲۱۴هزار کشته و بیش از ۷ میلیون مبتلای شناسایی شده به کرونا دفاع کرد و گفت اگر اقدام ما نمی‌بود تعداد کشته شدگان به ۲ میلیون نفر می‌رسیدند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین خود را بهبود یافته از کرونا توصیف کرد و در حالیکه ماسکی به صورت نداشت خطاب به حضار گفت آنهایی که مبتلا شده‌اند دیگر مصون و ایمن هستند.

این در حالی است که کارشناسان بهداشتی از ابتلای دوباره افراد به این بیماری سخن گفته‌اند و مدت زمان ایمنی از این ویروس هم مشخص نشده است.

ترامپ در این سخنرانی برای اینکه نشان دهد ناقل این بیماری نیست، اظهار کرد می‌توانم همه شما را اعم از زن و مرد ببوسم. من باید بیرون بیایم و با مردم ملاقات کنم. می‌دانم که انجام آن خطرناک است، اما باید کاری را که باید، انجام دهید.

استراتژی بایدن تمرکز بر مُرددها

بایدن در حال افزایش روزافزون حرکت به سمت به رای‌دهندگان میانه رو است و می خواهد از عصبانیت نسبت به ترامپ استفاده کند و تحکیم پایگاه گسترده‌ای از حامیان خود را محور فعالیت خود قرار داده است.

استراتژی معاون رئیس جمهوری سابق روز سه شنبه هنگامی که او در اوهایو کارزار تبلیغاتی داشت بیشتر آشکار بود، ایالتی که ترامپ چهار سال پیش به لطف رای‌دهندگان طبقه کارگر سفیدپوست، قاطعانه پیروز شد.

در روزهای پایانی کارزار، بایدن در تلاش است تا رای‌دهندگانی که مردد شده‌اند را متقاعد کند که ترامپ سودی برای آنها نخواهد داشت. طی سه روز آینده ، بایدن پرونده مشابهی را در ایالت‌های مهم و بالقوه سرنوشت ساز فلوریدا و پنسیلوانیا ارائه می‌دهد.

رای‌گیری زود هنگام

رای گیری زودهنگام اکنون در بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا جریان دارد. در بیشتر موارد، صف‌های طولانی مشکل اصلی عنوان شده است زیرا رقابت‌های ریاست جمهوری به طور طبیعی تعداد زیادی را به پای صندوق می‌کشاند.

در حالی که بیشتر صحبت‌های این دوره از رای‌گیری به انتخابات پستی اختصاص داشت با این وجود صندوق‌های حضوری به عنوان مولفه اصلی روند انتخابات همچنان باقی است که در هفت ایالت تگزاس، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، تنسی، کارولینای جنوبی، ایندیانا و نیویورک پررنگ‌تر است.

در نیویورک رای‌گیری به صورت حضوری زودهنگام، پست و رای‌گیری روز ۱۳ آبان انجام می‌شود از این رو، کسانی که تمایل به رای‌گیری پیش از موعد دارند می‌توانند از ۲۴ اکتبر تا ۱ نوامبر(۱۱ آبان) به پای صندوق رای بروند.

همچنین در این رای‌گیری، همه رای‌دهندگان ثبت نام شده می‌توانند با درخواست رای‌گیری غیابی از طریق پست رای بدهند. آخرین مهلت ۲۷ اکتبر(۶ آبان) است اما باید دلیل درخواست برای رای غیابی مشخص شود که گزینه ترس از کووید-۱۹ برای آن تعبیه شده است.

فضای لجنزار

»میت رامنی» سناتور جمهوریخواه آمریکایی سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای که در حساب رسمی خود در توییتر منتشر کرد، از فضای سیاسی آمریکا که در آن جمهوریخواهان به رهبری ترامپ و دموکرات‌ها از ادبیات شنیعی علیه هم استفاده می‌کنند، به شدت انتقاد کرد.

رامنی گفت که فضای سیاسی آمریکا از از یک “مناظره فعال” به “لجنزاری پر از رذالت، فحاشی و نفرت” تبدیل شده که خوشایند هیچ ملت آزادی نیست، چه رسد به جایی که به مهد دموکراسی مدرن شناخته می‌شود.

سناتور جمهوریخواه افزود: رییس جمهوری [ترامپ] نامزد معاونت رییس جمهوری [کاملا هریس] را “هیولا” می‌خواند و مرتب رییس مجلس نمایندگان [نانسی پلوسی] را “دیوانه” خطاب می‌کند. او از وزارت دادگستری می‌خواهد که رییس جمهوری پیشین را به زندان بیاندازد. او در همان روزی توطئه‌ای برای ربایش فرماندار میشیگان کشف می‌شود، به او حمله می‌کند.

نامزد پیشین حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری همچنین از دموکرات‌های آمریکا انتقاد کرد که آن‌ها نیز حملات شدید علیه ترامپ دارند و پلوسی سال گذشته در سخنرانی سالانه ترامپ در مجلس نمایندگان، متن سخنرانی او را در مقابل دوربین‌ها پاره پاره کرد.

سناتور ایالت یوتا به سیاستمداران کشورش هشدار داد که “جهان با هراسی آمیخته با تحقیر در حال تماشای آمریکا است و مهم‌تر از آن، فرزندان ما نظاره‌گر هستند.” رامنی تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌ها از دیدن چنین فضای “قطبی‌شده، عصبی، آزاردهنده و خشمگین” هراسان شده‌اند.

رقابت نزدیک سناتورهای کارولینای شمالی

بر اساس یک نظرسنجی جدید از دانشگاه مونموث، کال کانینگهام نامزد دموکرات سنا از کارولینای شمالی با اختلاف یک درصد از رقیب جمهوریخواه خود سناتور تام تیلیس پیشی گرفته است.

روند صعودی هزینه تبلیغات

بر اساس گزارشی از واشنگتن پست، کارزار انتخاباتی بایدن از اوت تا اواسط سپتامبر هزینه تبلیغاتی بیشتری نسبت به ترامپ در فیس بوک پرداخت کرده بود تا رای‌دهندگان مناطق رقابتی را ترغیب کند.

اما با یک دوره بیماری ترامپ، اکنون تیم انتخاباتی او هزینه خرید آگهی تبلیغاتی در فیس بوک برای این مناطق را افزایش داده است به گونه‌ای که از ابتدای ماه اکتبر، روزانه ۷۹۴ هزار دلار برای ترغیب رای‌دهندگان مردد هزینه کرده است.

بایدن در همین بازه زمانی، هر روز حدود ۶۲۱ هزار دلار برای این نوع تبلیغات صرف کرده است.

کمک اوباما

بایدن روز سه شنبه گفت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در آخرین برنامه تبلیغاتی او حاضر خواهد شد.

اگرچه اوباما از ابتدا تا کنون در نشست‌های مجازی حضور یافته و از بایدن حمایت کرده است و حتی برای او اعانه جمع آوری می‌کند اما با نزدیک شدن به موعد انتخابات به نظر می‌رسد نقش فعال‌تری برای پشتیبانی از معاون اول خود ایفا خواهد کرد.

با این حال هنوز برنامه‌ای برای اوباما مشخص یا اعلام نشده است. رئیس جمهوری چهل و چهارم آمریکا همچنان در میان دموکرات‌ها محبوبیت دارد و به تازگی هم در یک کلیپ تبلیغاتی، مردم را برای دادن به بایدن تشویق کرده است.

۳ هفته تا پایان دیوانگی

بایدن روز سه شنبه در فلوریدا گفت از زمانی که ترامپ از کووید-۱۹ بهبود یافته، غلط‌گویی ترامپ ۲ برابر شده است. من برای بهبودی او دعا کردم و امیدوار بودم که حداقل او تا حدودی تزکیه شود اما او چه کرده است؟ او فقط اطلاعات غلطی را که قبلاً در بدتر کردن آن انجام داده، ۲ برابر کرده است.

نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد بسیاری از زندگی‌ها بی‌مورد از دست رفته است زیرا این رئیس جمهوری بیش از آنچه که به فکر سلامتی سالمندان باشد، به بازار سهام اهمیت می‌دهد.

بایدن رویکردهای سیاست ترامپ در مورد مراقبت‌های بهداشتی از سالمندان و همچنین مدیریت همه‌گیری کرونا را زیر سوال برد و اضافه کرد: چه تعداد از سالمندان به دلیل شیوع همه‌گیری نتوانسته‌اند نوه‌های خود را در آغوش بگیرند.

وی تصریح کرد: رفتار شخصی بی پروای ترامپ از زمان تشخیص ابتلا به کرونا غیر منطقی بوده است. هرچه دونالد ترامپ رئیس جمهوری باشد، بی پرواتر می‌شود. سه هفته دیگر تا پایان این دیوانگی.

سالمندان بخش قابل توجهی از رای‌دهندگان در فلوریدا را تشکیل می‌دهند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که پس از حمایت شدید از ترامپ در سال ۲۰۱۶ ، بسیاری از رئیس جمهوری روی برگردانده‌اند.

تیم مورتا سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ اما در واکنش به این اظهارات، بایدن را به بازی با زندگی مردم بر سر ویروس متهم کرد و گفت: ترامپ در ۴۷ ماه بیشتر از بایدن در ۴۷ سال به موفقیت رسیده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده − 5 =