شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۰:۱۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

راه‌یافتگان به مرحله نهایی پویش نشاط نوروزی با کتاب معرفی شدند

به گزارش فرهنگ سار از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این پویش کتابخوانی ۹۴۸ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد، استان بوشهر با ۲۰۵ اثر، خوزستان ۱۱۱ اثر، تهران ۹۷، مازندران، ۸۴ اثر،اصفهان ۷۶ اثر و خراسان جنوبی با ۷۱ اثر بیشترین شرکت‌کننده را در این پویش به خود اختصاص […]



به گزارش فرهنگ سار از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این پویش کتابخوانی ۹۴۸ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد، استان بوشهر با ۲۰۵ اثر، خوزستان ۱۱۱ اثر، تهران ۹۷، مازندران، ۸۴ اثر،اصفهان ۷۶ اثر و خراسان جنوبی با ۷۱ اثر بیشترین شرکت‌کننده را در این پویش به خود اختصاص دادند.

داوری مرحله نیمه نهایی این پویش از ۲۲ اردیبهشت‌ماه با بررسی آثار با شاخص‌هایی همچون ارتباط با موضوعات پویش، خلاقیت در ارائه، کیفیت ارائه،رعایت زمان‌بندی، تعداد بازدیدکنندگان و چرخش در فضاهای مجازی (اصطلاحاً لایک، همرسانی و کامنت) و توجه به مسائل اجتماعی روز کشور آغاز شد.

در پایان با نظر هیئت داوران ۲۰۱ نفر به مرحله نهایی این پویش راه یافتند.

به  ۴۰ نفر از برگزیدگان این پویش در رده‌های مختلف سنی ۲ تا ۷ سال، ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

فهرست اسامی افراد راه‌یافته به مرحله نهایی پویش در سایت شبکه مروجان کتابخوانی قابل مشاهده است.

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال‌های گذشته فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی متنوع و متعددی را برای اقشار مختلف کشور طراحی و با همکاری سازمان ها و نهاد های ذیربط اجرایی کرده است که از جمله می توان به برنامه و جشنواره های ملی همچون انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی کشور و جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان اشاره کرد. هم‌زمان با شیوع بیماری کویید ۱۹ در کشور  برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی مجموعه ای از پویش های فصلی کتاب خوانی را طراحی و اجرا کرده است.

در سال گذشته دو پویش، با کتاب در خانه ویژه آخرین نوروز قرن و پویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده توسط این دفتر برگزار شد و هدف از برگزاری این دو برنامه ایجاد شور و نشاط  در میان خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در ایام خانه‌نشینی بیماری کووید ۱۹ بوده است.

در سال ۱۴۰۰ نیز نیز به همین منظورپویش ملی نشاط نوروزی با کتاب را در ایام نوروز ۱۴۰۰ طراحی و اجرا کرد. در این پویش از شرکت‌کنندگان خواسته شد کتاب‌هایی که خوانده‌اند را در یک کلیپ ویدئویی کوتاه (تا ۳ دقیقه) معرفی کنند، یا نظرشان را درباره آن بگویند. در پایان، به تعدادی از برگزیدگان که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی، جوایزی اهدا خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + نه =