پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۹:۴۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

دیدار نمایندگان ایرلندی با معارضان بحرینی؛ حکام آل خلیفه باید بازخواست شوند

شماری از نمایندگان یک حزب ایرلندی با معارضان بحرینی دیدار و تأکید کردند که حکام این کشور به دلیل نقض متعدد حقوق بشر مؤاخذه شوند.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، معارضان بحرینی و گروه‌های حقوق بشری تحرکات خود را به همراه اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر برای اعمال فشار به دولت منامه افزایش داده‌اند.

در جدیدترین تحرکاتی که برای حمایت از حقوق بشر در بحرین صورت گرفت، نمایندگان حزب «شین فین» ایرلند به صورت مجازی با فعالان بحرینی حامی دموکراسی در این کشور نشست برگزار کردند و به بررسی وضعیت حقوق بشر در این کشور پرداختند.

روزنامه القدس العربی گزارش داد، یک نماینده از حزب شین فین پس از دیدار با «علی مشیمع» فرزند یکی از زندانیان سیاسی در بحرین گفت که بسیار ناامید کننده است که «هنوز درباره تداوم انکار حقوق دموکراتیک و مدنی در بحرین، اظهاراتی می‌شنویم».

وی ضمن انتقاد از رفتار ناشایست با زندانیان سیاسی بحرین، تأکید کرد، گزارش‌هایی درباره محرومیت این زندانیان از کمک‌های پزشکی و محدودیت‌های آنان وجود دارد که بر مکالمات تلفنی آنان اعمال می‌شود.

نمایندگان ایرلندی همچنین ضمن ابراز ناراحتی از بی توجهی دولت انگلیس نسبت به نقض حقوق بشر در بحرین، «حمایت لندن از رژیم بحرین» را محکوم و تأکید کردند که این حمایت، «مانعی در برابر صلح دائمی و دموکراسی در منطقه است».

اعضای این حزب با تأکید بر لزوم آزادسازی تمامی زندانیان سیاسی حاضر در بحرین، گفتند که این مسائل را مستقیما با وزرای انگلیس مطرح خواهند کرد.

«کارن ملچیور» عضو پارلمان اروپا هم با جمع‌آوری امضا از بین سایر اعضای این پارلمان خواستار مداخله فوری برای مقابله با سرکوب فعالان و معارضان بحرینی شد.

ملچیور گفت که به خاطر «گزارش‌های سازمان دیدبان حقوق بشر که درباره تجاوزات رژیم بحرین است همه به خاطر وخامت مداوم حقوق بشر در بحرین، احساس نگرانی می‌کنند».

وی از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست که فرصت را غنیمت شمرده و حکام بحرینی را به خاطر مسائل مربوط به حقوق بشر بازخواست کند.

انتهای پیام/ص


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 1 =