چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۴۶:۵۹
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲:۵۹

انتشار فیلم‌های جدید از حمله به کنگره؛ روزی که پلیس آمریکایی برای کمک التماس می‌کرد

مدیریت‌کنندگان دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا، فیلم‌های بهت‌آوری از روز حمله حامیان وی به ساختمان کنگره، ضرب و شتم مأموران پلیس و گریختن هراسان مسئولان آمریکایی از جمله معاون رئیس‌جمهور سابق منتشر کردند.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، قانونگذاران دموکرات آمریکایی بامداد پنجشنبه کلیپ‌های ویدئویی دیده‌نشده‌ای از دوربین‌های مداربسته و شخصی از لحظات حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره را منتشر کردند.

این اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه‌ای که برای توجیه ۶۷ سناتور جهت دادن رأی مثبت به محکومیت ترامپ در دادگاه استیضاح برگزار شده بود، این فیلم‌های حیرت‌آور و شوکه‌کننده از کتک خوردن مأموران پلیس کنگره از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را پخش کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، گردانندگان دموکرات دادگاه استیضاح ترامپ با پخش این تصاویر، گفتند که رئیس‌جمهور سابق این کشور، چندین ماه را به تحریک و تهییج هواداران خود برای حمله خشن و مرگ‌بار به کنگره صرف کرده بود.

 

 

در این فیلم‌های دیده‌نشده از روزی که کشور مدعی «مهد دموکراسی» چهره واقعی خود را نشان داد، مشاهده می‌شود که افسران پلیس آمریکایی یا زیر دست و پای حامیان ترامپ در حال کتک خوردن هستند و مسئولان کنگره نیز برای در امان ماندن از وحشی‌گری معترضان به نتیجه انتخابات، هر کدام به سمتی می‌دوند یا خود را در اتاق‌های حبس می‌کنند.

«استِیسی پلاسکِت» نماینده دموکرات با نشان دادن بخش‌هایی از این تصاویر، گفت مشاهده می‌کنید که یک افسر پلیس بعد از وارد شدن هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، به سمت محل برگزاری جلسه شمارش می‌دوید و در میانه راه به سناتور جمهوری‌خواه «میت رامنی» هشدار داد که فرار کند. رامنی نیز به سرعت مسیر خود را تغییر داده و هراسان شروع به دویدن می‌کند.

پلاسکت همچنین با اشاره به تجهیزات نظامی برخی از حامیان ترامپ، توضیح داد: «می‌خواهم توجه شما را به اولین گروه از مهاجمان جلب کنم که با زور، راه خود را به داخل ساختمان باز کردند. دومین شخصی که از پنجره وارد می‌شود، جلیقه ضد گلوله کامل تاکتیکی پوشیده و یک چوب بیسبال حمل می‌کند. دیگر معترضان، سپرهای ضد شورش دارند».

 

 

وی درباره امنیت «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور نیز اظهار داشت: «جان آنها به خطر افتاد زیرا ترامپ، جاه‌طلبی‌ها و تمایل خود برای قدرت را به انجام وظیفه‌اش در قبال قانون اساسی و فرایند‌های دموکرات، اولویت داد. ترامپ آنها (پنس و پلوسی) را به هدفی تبدیل کرد تا اراذل و اوباش به شکارشان بروند».

این نماینده آمریکایی افزود: «او (ترامپ) در شعله‌های خشونت دمید. خشونت چیزی بود که او عامدانه آن را تحریک کرد… آشوب‌گران دنبال مایک پنس می‌گشتند، زیرا او میهن‌پرست بود. زیرا او چیزی که ترامپ خواسته بود تا نتیجه انتخابات را تغییر دهد، نپذیرفت».

«اِریک سوالوِل» به عنوان دیگر نماینده دموکرات که به ارائه توضیح روی فیلم‌های روز حمله به کنگره پرداخت، گفت: «۱۴۰ افسر پلیس مجروح شدند که نهایتا ۳ نفر از آنها جان خود را از دست دادند. همانطور که می‌دانیم آن روز وحشتناک می‌توانست بسیار بدتر هم باشد، اگر شجاعت مردان و زنان پلیس کنگره و شهر واشنگتن نبود».

 

 

یکی از این کلیپ‌های ویدئویی تعدادی از کارمندان پلوسی را نشان می‌دهد که با نگرانی و عجله خود را به اتاقی در یکی از راهروهای ساختمان کنگره می‌رسانند و سپس داخل آن می‌شوند. سوالول در این باره توضیح داد که آنها با استفاده از وسایل داخل اتاق سعی می‌کنند که پشت در را مسدود کنند. ۷ دقیقه بعد، هواداران خشمگین ترامپ از راه می‌رسند و یکی از آنها تلاش می‌کند با کوبیدن خود به در، وارد آن اتاق شود.

در حال تکمیل…


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج + 8 =