شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴:۴۷
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

دوسالانه شارجه در بن‌بست کرونا

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از روزنامه نشنال، بنیاد هنری شارجه از تعویق مجدد در تاریخ برگزاری پانزدهمین دوسالانه شارجه خبر داد؛ این نمایشگاه هنری که پیش‌تر یک بار به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود، حالا به فوریه سال ۲۰۲۳ (بهمن- اسفند ۱۴۰۱) موکول شده است. هور قاسمی مدیر بنیاد هنر و […]



به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از روزنامه نشنال، بنیاد هنری شارجه از تعویق مجدد در تاریخ برگزاری پانزدهمین دوسالانه شارجه خبر داد؛ این نمایشگاه هنری که پیش‌تر یک بار به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود، حالا به فوریه سال ۲۰۲۳ (بهمن- اسفند ۱۴۰۱) موکول شده است.

هور قاسمی مدیر بنیاد هنر و نمایشگاه‌گردان دوسالانه شارجه با اعلام این خبر گفت: نظر به خسارت بی‌امان بیماری کووید-۱۹ به بسیاری از نقاط جهان، دسترسی نابرابر به واکسن و ادامه محدودیت‌های مسافرتی، بنیاد هنر شارجه تصمیم گرفت پانزدهمین دوسالانه شارجه را در سال ۲۰۲۳ برگزار کند.

قاسمی افزود: هدف ما این است زمان لازم را در اختیار هنرمندان و مخاطبانمان بگذاریم تا به آن چیزی که برایشان فوریت دارد رسیدگی کنند. امید داریم بتوانیم بار دیگر با قوای تجدیدشده و قدرشناسی از این که هنر چگونه پرسش‌های پیچیده را به کانون توجه می‌آورد، در شارجه کنار هم جمع شویم.

این دومین بار است که تاریخ برگزاری پانزدهمین دوسالانه شارجه تغییر می‌کند؛ این رویداد یک بار در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا به سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱-۱۴۰۰) موکول شد و حالا قرار است با عنوان در زمان حال تفکر تاریخی داشته باشیم (Thinking Historically in the Present) دو سال دیگر برپا شود. 

دوسالانه شارجه یک نمایشگاه بزرگ در حوزه هنرهای معاصر است که هر دو سال یک بار در شارجه امارات برگزار می‌شود. اولین دور از این دوسالانه ۲۸ سال پیش توسط سازمان فرهنگ و اطلاعات امارات برگزار شد.

به گزارش فرهنگ سار، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۶۴ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند. 

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

این ویروس منحوس که همچنان در جهان به شکل گستردگی تاخت و تاز می کند روزانه بسیاری از مردم جهان را درگیر و جان بسیاری را می گیرد. علاوه بر این ضررو زیان فراوانی را به مشاغل مختلف از جمله حوزه فرهنگ،‌ هنر و رسانه وارد کرده و می کند.

آنچه حائز اهمیت است اینکه برای رهایی و ریشه کنی همیشگی این ویروس و بیماری منحوس، چاره ای جز عمل به دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی نیست و باید و باید توصیه های ایمنی در این زمینه را جدی گرفت تا بزودی زود شاهد ریشه کنی کرونا در سرتاسر جهان باشیم.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 − چهار =