شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۳:۰۰
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

خوانندگی «حمید حامی» برای «بچه مهندس۴» و پخش مشاعره رمضانی

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از روابط عمومی سریال، در آستانه پخش سریال بچه مهندس ۴  حمید حامی تیتراژ این سریال را خواند. گروه سازنده در تلاش برای آماده‌سازی سریال برای پخش فصل چهارم سریال بچه مهندس به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم […]



به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از روابط عمومی سریال، در آستانه پخش سریال بچه مهندس ۴  حمید حامی تیتراژ این سریال را خواند.

گروه سازنده در تلاش برای آماده‌سازی سریال برای پخش فصل چهارم سریال بچه مهندس به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما هستند و چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ اولین قسمت آن روی آنتن می‌رود.

تصویربرداری این پروژه طی پنج ماه گذشته با دو گروه و در دو شیفت انجام شده تا تمام قسمت‌های مجموعه برای پخش بموقع در ایام ماه رمضان آماده باشد.

ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنام شرفی، وحید نفر، ساغر عزیزی، رضا نامداری، روشنگ سه‌گله، پرویز بزرگی، حسین شمس‌آبادی، مونا خوارزمی، حسن ولیخانی، گروه بازیگران فصل چهارم این سریال را تشکیل می‌دهند.

ماه و پلنگ به‌زودی در آی‌فیلم

سریال تلویزیونی ماه و پلنگ به‌کارگردانی احمد امینی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب از یکشنبه (۲۹ فروردین) روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود.

ماه و پلنگ محصول سال ۱۳۹۵ است و علاوه بر داریوش ارجمند، بازیگرانی همچون شاهرخ استخری، بیتا سحرخیز، ویدا جوان، آتنه فقیه‌نصیری، پوراندخت مهیمن، علی شادمان، صدرالدین شجره و فرهاد جم در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال به قلم سعید مطلبی، مسائل روز جامعه را به تصویر می‌کشد. در خلاصه داستان آن آمده: دزد برای هر خانه راه ورودی می‌یابد و شیطان در هر دل بهانه حضوری. حاج صنعان نعیمی باور داشت که ۶۰ سال درِ دل را بر روی شیطان بسته نگاه داشته است و باور داشت این بسته بودن دل تا زمان مرگ ادامه می‌یابد.

ماه و پلنگ هر شب ساعت ۲۰:۰۰ از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و بازپخش آن نیز در ساعت ۴:۰۰ صبح و ۱۲:۰۰ ظهر روز بعد روی آنتن خواهد رفت.

ترتیل قرآن از برج میلاد و مشاعره رمضانی

شبکه آموزش سیما در ایام ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه های خود میهمان سفره‌های معنوی بینندگان صداوسیما خواهد بود. پخش قرائت روزانه ترتیل سی جزء قرآن کریم از برج میلاد یکی از ویژه برنامه های شبکه آموزش سیما در ایام ماه میهمانی خواهد بود .

برنامه مشاعره رمضانی در ۱۳ قسمت و مشاعره شب‌های قدر در ۵ قسمت به تهیه کنندگی امیرحسین آذر دیگر برنامه مناسبتی شبکه آموزش سیما در ماه مبارک رمضان است.
برنامه مناسبتی هفت آسمان به تهیه کنندگی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رسولی محلاتی در مناسبت های ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود.

برنامه نسیم وصل، به تهیه کنندگی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رسولی محلاتی ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان را تقدیم حضور بینندگان شبکه آموزش سیما خواهد کرد. 

برنامه دکتر سلام‌ به تهیه کنندگی وحید رستگار نیز در ماه مبارک رمضان با رویکرد بهداشت خانواده در ایام‌ روزه داری روی آنتن شبکه آموزش سیما می رود.

پروانه معصومی در کنار پروانه‌ها

تصویربرداری سریال تلویزیونی در کنار پروانه‌ها به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید که برای محرم سال ۱۴۰۰ آماده می‌شود در گاراژی در خیابان ری تهران ادامه دارد. 

در ادامه ضبط صحنه‌های این سریال، پروانه معصومی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون جلوی دوربین داریوش یاری رفت. پیش‌تر گروه در شهریار مشغول تصویربرداری بودند.

در خلاصه داستان مجموعه آمده است: مشکلات پی در پی در زندگی از «رهی» که از بیماری حاد قلبی در رنج است، جوانی ناامید ساخته است. او برای نجات تنها دلخوشی‌اش که خواهرش است طعمه نقشه‌ای می‌شود که…

بازیگرانی که تاکنون دعوت به همکاری شدند عبارتند از: پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، نسرین بابایی، نگار عابدی، شهین تسلیمی، وحید رحیمیان، الناز اسماعیلی و مجید پتکی
 
سریال در کنار پروانه‌ها در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تولید می‌شود.

یک آیه یک ماجرا از دو شبکه رادیویی 

مجموعه سی قسمتی یک آیه یک ماجرا از بیست و پنجم فروردین از دو شبکه رادیویی نمایش و فرهنگ پخش می شود.

این سریال رادیویی داستان جوانی است که در بازار کار می کند. او که زندگی خانوادگی پرآشوبی دارد، به بدخلقی مشهور است و همین باعث شده در کار و زندگی پیشرفت نکند. سرانجام او که در دعوایی شرکت کرده و باعث زیان به بازار شده ، مجرم شناخته می شود و باید خسارت پرداخت کند. دادگاه سه ماه زندان برای امیررضا معین می کند و از آنجایی که امیررضا تا به حال خطایی نداشته، دادگاه او را موظف به خدمات عمومی رایگان برای بازار می کند و در ادامه او هر روز ماه رمضان آیه ای قرآنی می نویسد و در بازار نصب می کند که باعث تحولات عمده ای در زندگی اش می شود.

این مجموعه رادیویی به نویسندگی هاجر کوشکی، کارگردانی بهرام ابراهیمی، تهیه کنندگی مهدی نمینی مقدم افکتوری نازنین حسن پور، صدابرداری حیدر صفدری و با هنرمندی حمید یزدانی ابیانه، بهادر ابراهیمی، عبدالعلی کمالی، احمد لشینی، محمدرضا قلمبر، محمد شریفی مقدم ، سینا نیکوکار ،بهرام ابراهیمی، سهیلا تیلاوی، ماندانا محسنی، مروارید کریم پور، مونا صفی از بیست و پنجم فروردین، ساعت ۱۰:۳۰ صبح از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت ۳:۰۰ بامداد به روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

آغاز به کار ارکستر سمفونی صداوسیما

ارکستر سمفونی صدا و سیما در چارچوب موازین ستاد ملی کرونا و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تمرین‌های خود را آغاز کرد.

ارکستر سمفونی صدا و سیما در سال ۹۹ نیز تمام وقت به تمرین خود ادامه داد که نتیجه‌ آن تولید قطعه ‌همدردها اثر بهزاد عبدی در قدردانی از کادر درمان، آلبوم سرباز شامل ۶ قطعه به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی اثر آرمان مهربان، قطعه ایران اثر لوریس چکناواریان و تعدادی از آثار برجسته‌موسیقی کلاسیک جهان بود.

امسال نیز ارکستر سمفونی صداوسیما بر اساس برنامه‌ مدون شش ماهه‌ نخست سال تمرینات خود را آغاز کرده است. این تمرینات براساس تجربیات ارکسترهای معتبر سایر کشورها در ایام همه‌گیری شامل تمرین با گروه‌های سازی جداگانه و با فاصله‌گذاری کامل انجام می‌شود.

اهم برنامه‌های پیش روی ارکستر در سال ۱۴۰۰ ضبط آثار آهنگسازان ایرانی و اجراهای صحنه‌ای در مناسبت‌های ملی – مذهبی خواهد بود.

ضیافت الهی در شبکه الکوثر

شبکه الکوثر تدارک ویژه ای در ماه مبارک رمضان دیده است.

سه سریال یوسف پیامبر(ع)، دل دادگان و فصل سوم ستایش، از ساعت ۳:۳۰ به وقت تهران تا ۶:۳۰ هر روز صبح پخش می‌شود. زبانگردانی و دوبله تمام این سریال ها به زبان عربی به ترتیب توسط دفتر بیروت، رضا منصور جاسم عزیزی و شبکه آی فیلم انجام شده است.   

ویژه برنامه ای به نام دبابیس (سوزن ته گرد) با دستمایه قرار دادن موضوعات طنز اجتماعی هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران روانه آنتن می‌شود.

برنامه پربیننده و پرطرفدار مسابقه قرآنی مفازا که در میان مسلمانان در کشورهای مختلف دارای محبوبیت فراوانی است نیز هر شب از ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه الکوثر پخش خواهد شد و در روز عید فطر برنده خود را خواهد شناخت.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × یک =