چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۸:۴۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

بازتاب شهادت «دانشمند صنعت دفاعی» در رسانه های چین و ژاپن

به گزارش فرهنگ سار ،شینهوا خبرگزاری رسمی چین روز شنبه نوشت: این دانشمند ایرانی روز جمعه در نزدیکی تهران توسط “تروریست های مسلح” ترور شده است. رادیو بین المللی چین هم ضمن بازتاب ترور شهید فخری زاده نوشت: به دنبال ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، وزیر خارجه و مقام‌های نظامی ایران، اسرائیل را متهم کرده‌اند و مقام‌های امنیتی […]



به گزارش فرهنگ سار ،شینهوا خبرگزاری رسمی چین روز شنبه نوشت: این دانشمند ایرانی روز جمعه در نزدیکی تهران توسط “تروریست های مسلح” ترور شده است.

رادیو بین المللی چین هم ضمن بازتاب ترور شهید فخری زاده نوشت: به دنبال ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، وزیر خارجه و مقام‌های نظامی ایران، اسرائیل را متهم کرده‌اند و مقام‌های امنیتی هم وعده “انتقام” داده‌اند.

کیودو خبرگزاری رسمی ژاپن هم در گزارشی ضمن بازتاب ترور شهید فخری زاده نوشت: فخری زاده اولین دانشمند ایرانی نیست که ترور شده است ،تهران اسرائیل را به دست داشتن در ترورهای گذشته متهم کرده است.

گزارش می افزاید: این حادثه در پی انفجار در تأسیسات هسته ای نطنز در ماه جولای رخ داد که بعداً مقامات امنیتی ایران از آن به عنوان “خرابکاری” نام بردند.

“ان.اچ.کی” تلویزیون ژاپن هم در گزارشی نوشت: پس از این ترور، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در صفحه توئیتر خود نوشت که نشانه های جدی از نقش اسرائیل در این حمله وجود دارد.

در ادامه گزارش آمده است: یک مشاور نظامی رهبر عالی ایران هم در صفحه توئیتر خود نوشت اسرائیل می کوشد در حالی که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی، که با خصومت با ایران برخورد می کند، هنوز بر سر قدرت است، فشارها علیه ایران را افزایش دهد.

بعد از ظهر روز جمعه عناصر تروریست مسلح، خودرو حامل  فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها، وی به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

 متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و  این مدیر خدوم و خدمتگزار عرصه  علمی ، پژوهشی و دفاعی کشور پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 + هشت =