چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۴:۳۷
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

ایران و افغانستان بر توسعه زیرساخت‌ ها برای رونق تجارت تاکید کردند

«محمدجواد دبیر» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان روز یکشنبه در مصاحبه‌ اختصاصی با خبرنگار فرهنگ سار در کابل گفت:  چند روز پیش نشست کمیته مشترک افغانستان- ایران به میزبانی تهران برگزار شد و دراین نشست  موضوعات مهمی مانند مسائل ترانزیتی، رفع چالش های مرزی به منظور توسعه تجارت میان دو کشور  مطرح و مورد بررسی […]



«محمدجواد دبیر» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان روز یکشنبه در مصاحبه‌ اختصاصی با خبرنگار فرهنگ سار در کابل گفت:  چند روز پیش نشست کمیته مشترک افغانستان- ایران به میزبانی تهران برگزار شد و دراین نشست  موضوعات مهمی مانند مسائل ترانزیتی، رفع چالش های مرزی به منظور توسعه تجارت میان دو کشور  مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر افزود :براساس تصمیم مقام های ارشد تجاری دو کشور، هرسال نشست کمیته های مشترک برگزار می شود که سال گذشته این نشست در کابل و امسال در تهران برگزار شد.

به گفته وی، براساس نتایج این نشست مشترک قرار شد،یافته های یکسال گذشته در مورد چالش های تجارت مشترک مورد توجه مسئولان دو طرف قرار گیرد تا موانع در این زمینه برداشته شود.

این مقام ارشد افغانستان افزود:  در این نشست طرفین توافق کردند تا در مورد  توسعه خطوط ریلی، احداث زیربناهای مرزی و گمرکی، جاده ای اقدامات بیشتری صورت گیرد تا تجارت میان دو کشور شاهد رونق باشد.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان تاکید کرد : برنامه دولت افغانستان ، گسترش و توسعه همکاری‌ ها با کشورهای همسایه منطقه است . کابل به همکاری های منطقه‌ای باور دارد و  در این مسیر گام های خود را شدت می بخشد.

وی گفت: تلاش‌های کابل در این زمینه به ویژه تقویت همکاری های ترانزیتی میان ایران، افغانستان و ازبکستان از یکسو  و  از سوی دیگر میان ایران، افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان افزایش خواهد یافت.

وی به کریدور کتای که یک کریدور زمینی است اشاره کرد و گفت : این کریدور ایران را از طریق افغانستان به تاجیکستان و قرقیزستان وصل می کند که  در نشست مشترک در مورد تقویت این کریدور و همچنین مسیر افغانستان، ایران و ازبکستان بحث و بررسی شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − شانزده =