چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴:۵۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۲۳

انتخابات ۲۰۲۰/استفاده از ماسک، چالش ۲ رقیب ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش فرهنگ سار، ۲۹ روز دیگر تا موعد رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است، در ۲۴ ساعت گذشته نامزدهای این انتخابات و حامیان آنها برنامه‌های مختلفی برگزار کردند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان والتر رید واشنگتن به سر می‌برد، سلسله توئیت‌های تبلیغاتی با شعارهای […]



به گزارش فرهنگ سار، ۲۹ روز دیگر تا موعد رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است، در ۲۴ ساعت گذشته نامزدهای این انتخابات و حامیان آنها برنامه‌های مختلفی برگزار کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان والتر رید واشنگتن به سر می‌برد، سلسله توئیت‌های تبلیغاتی با شعارهای انتخاباتی را منتشر کرد به گونه‌ای که در یک ساعت، ۱۸ پیام توئیتری فرستاد.

وی بدون اشاره به انتقادهای گسترده از نداشتن سیاست منسجم برای مهار همه گیری ویروس کرونا، بی توجهی شخصی به اجرای شیوه نامه های بهداشتی و پنهانکاری خود و دستیارانش در اعلام به موقع دچار شدن به بیماری کووید -۱۹، ضمن تشویق شهروندان به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) و رای دادن به او، شعارهای انتخاباتی خود را مانند بازگرداندن نیروهای ارتش مستقر در کشورهای دیگر به آمریکا، تاکید بر آزادی شهروندان برای حمل اسلحه، مبارزه با رسانه هایی که به نظر او خبرهای نادرست منتشر می کند و مقررات زدایی از امور اداری را تکرار کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به دستاوردهای دوره ریاست جمهوری خود از سال ۲۰۱۷ به این سو مانند ادعای افزایش بی سابقه قدرت ارتش، افزودن شاخه تازه ای به نام نیروی فضایی به آن، بهبود خدمت رسانی به کهنه سربازان و نظامیان پیشین و کاهش بی سابقه مالیات ها پرداخته و وعده داده است که روند کاهش دریافت مالیات ها در دوره بعدی ریاست جمهوری اش ادامه یابد.

ترامپ همچنین از شهروندان واجد شرایط مشارکت در انتخابات درخواست کرده است برای حفظ آزادی مذهب، برقراری جدی نظم و قانون و افزایش شاخص سهام به بالاترین میزان، به او رای دهند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در پیام توئیتری دیگری به رای دهندگان ایالت ویرجینیا هشدار داده، در صورتی که به او رای ندهند، باید با مالیات های پائین و حق در اختیار داشتن و حمل سلاح های گرم، خداحافظی کنند.

آخرین وضعیت بیماری ترامپ/رفتار با ماسک

دونالد ترامپ که در اثر ابتلا به کرونا از روز شنبه در بیمارستان به سر می‌برد، بعدازظهر دوشنبه در یادداشت توئیتری خود افزود:  ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی، (بامداد سه شنبه) مرکز پزشکی والتر رید را ترک خواهم کرد. واقعا احساس خوبی دارم! از کووید نترسید و نگذارید بر زندگی شما مسلط شود.

رئیس جمهوری آمریکا که می‌خواهد خود را قهرمان مبارزه با کووید-۱۹ نشان دهد، ادامه داد: ما تحت دولت ترامپ برخی از داروها و دانش بسیار عالی را ایجاد کرده‌ایم. احساس من نسبت به ۲۰ سال پیش بهتر است!

دونالد ترامپ پس از سه روز بستری در بیمارستان نظامی والتر رید به دلیل ابتلا به ویروس مرگبار کرونا، ترجیح داد ادامه درمان را در کاخ سفید دنبال کند.

به هنگام خروج از بیمارستان خبرنگار فریاد زد “چند نفر از کارکنان ایمن هستند؟” که ترامپ در پاسخ تنها به تشکر اکتفا کرد.

پس از آن در حالی که ترامپ علامت پیروزی را نشان می‌داد، خبرنگار فریاد زد “آیا فکر می‌کنی سوپر ستاره هستی” که ترامپ بدون اظهار نظری سوار بر خودرو شد.

رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه هنوز ناقل بیماری کووید-۱۹ محسوب می‌شود، در تازه‌ترین اقدام ضد بهداشتی خود، بدون آنکه ماسکی بر صورت داشته باشد از مردم خواست اجازه ندهند کرونا بر آنها مسلط شود.

ترامپ شامگاه دوشنبه پس از آنکه از بیمارستان به کاخ سفید رسید، پیام ویدئویی را در صفحه توئیتری خود منتشر کرد که در آن آمده است: اکنون من چیزهای زیادی درباره ویروس کرونا می‌دانم. اجازه ندهید که بر شما مسلط شود.

اینها اظهارات ترامپ مبتلا به کرونا است که هنوز درمان او ادامه دارد و مدعی است: اکنون من بهترم و شاید ایمن هستم.

او در این پیام ویدئویی افزود: از آن نترسید. شما می‌توانید آن را شکست دهید. ما تجهیزات و داروهای بسیار خوبی داریم. همه آنها اخیرا پیشرفت داشته است.  

رئیس جمهوری آمریکا در حالی از مردم می‌خواهد که نباید به ویروس اجازه دهند تا بر آنها مسلط شوند که تا کنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر در آمریکا کشته شده‌اند و بیش از ۷ میلیون نفر هم مبتلا هستند.

اما جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا که روز دوشنبه به میامی فلوریدا سفر کرد و در شامگاه آن هم با ان بی سی برنامه داشت، نخست از آمادگی خود برای برگزاری مناظره دوم با رقیب جمهوریخواه خود خبر داد.

بایدن که جواب آزمایش کرونا وی منفی اعلام شده در جمع خبرنگاران گفت: حاضر به حضور در دور دوم مناظره هستم اما باید کارشناسان بهداشت ایمن بودن برگزاری این مراسم را تایید کنند.

وی افزود: اگر کارشناسان بهداشت بگویند که نحوه برگزاری و حفظ فاصله اجتماعی ایمن است، پس فکر می‌کنم خوب است. من هر کاری را که متخصصان می‌گویند انجام می‌دهم.

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ هم پس از ترخیص وی اعلام کرد که ترامپ خواهان حضور در دور دوم مناظرات انتخاباتی است.

نیویورک پست، کمپین انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: رییس جمهوری پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان به علت ویروس کرونا همچنان قصد دارد تا در دور دوم مناظرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا که قرار است این ماه در میامی برگزار شود، حضور یابد.

تیم مورتاف مدیر روابط عمومی کمپین ترامپ ۲۰۲۰ به سی ان ان گفت: رییس جمهوری خواهان حضور در مناظرات است.

مناظره دوم بایدن- ترامپ در ۱۵ اکتبر، ۲۴ مهرماه برگزار خواهد شد.

اما بایدن در برنامه ان بی سی که در یک محوطه باز برگزار شد، مدیریت ترامپ نسبت به همه‌گیری کرونا را به باد انتقاد گرفت.

وی اظهار کرد: کسی که با ویروس کرونا با گفتن اینکه اساسا ماسک مهم نیست، فاصله اجتماعی مهم نیست، رفتار کرد به نظر من برای ابتلا به ویروس مسئول است.

نامزد حزب دموکرات در پاسخ به این سوال که آیا از شنیدن ابتلای ترامپ به کرونا تعجب کرده است، گفت: خیلی رک و پوست کنده بگویم، من تعجب نکردم.

بایدن همچنین با اشاره به سیاست ترامپ در آمریکای لاتین و ونزوئلا، اظهار کرد رئیس جمهوری ترامپ نمی‌تواند دموکراسی و حقوق بشر را پیش ببرد، زمانی که او این همه خودکامه را در سراسر جهان پذیرفته است.

جمهوریخواهان در سطح کشور به ویژه در فلوریدا در تلاشند تا بایدن را به عنوان یک سوسیالیست معرفی کنند اما بایدن پاسخی تامل برانگیز به رای‌دهندگان فلوریدای جنوبی داد که در انتخابات مقدماتی سناتور برنی سندرز یک سوسیالیست دموکرات را شکست داده است.

این نامزد دموکرات‌ها اظهار کرد هیچ کلمه‌ای وجود ندارد که گفته باشم تا بتواند شما را به این باور برساند که من سوسیالیست یا کمونیست هستم.

بایدن با انتقاد از سیاست ترامپ در قبال کوبا، خواستار سیاستی در کوبا شد که بر “توانمند سازی مردم کوبا برای تعیین آینده خود” تاکید کند.

ایالات متحده روابط دیپلماتیک با کوبا را تحت دولت اوباما برقرار کرد، اما ترامپ به آن خاتمه داد؛ از این رو معاون اول اوباما اظهار کرد: کوبا بیش از چهار سال پیش به آزادی و دموکراسی نزدیک نیست؛ بنابر این، رویکرد دولت فعلی موثر نیست.

در برابر این اظهارات بایدن، تیم تبلیغاتی ترامپ اینگونه پاسخ دادند که “جو بایدن ادعا می‌کند “من کاستروهای جهان را به بازی گرفته‌ام.” در حقیقت، بایدن به آنها مشروعیت، حمایت و پول داد و به رژیم کوبا کمک کرد تا مادورو را تقویت و ونزوئلا را نابود کند.

مناظره هریس-پنس

از دیگر موضوعاتی که بین رقبای انتخاباتی مطرح شد، مناظره شامگاه چهارشنبه به وقت محلی مایک پنس و کامالا هریس بود. با توجه به زلزله کرونا در کاخ سفید، قرار شده است بین این ۲ رقیب انتخاباتی، طلق پلاستیکی کشیده شود.

به گفته سی بی اس نیوز، این درخواست توسط تیم بایدن- هریس مطرح شده و کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری هم آن را پذیرفته است.

از این رو، پنس و هریس با حائلی از دیوار محافظتی با یکدیگر مناظره خواهند کرد.

سخنرانی حمایتی برنی سندرز

برنی سندرز رقیب بایدن در انتخابات مقدماتی و نامزد سوسیال دموکرات هم روز دوشنبه به میشیگان رفت و در حمایت از بایدن سخنرانی کرد. او وعده داد که حقوق کارگران از حقوق بیگاری ۷ دلار در ساعت به حقوق زندگی ۱۵ دلار در ساعت برسد. 

همچنین تاکید کرد در دولت بایدن حقوق زنان و مردان در شرایط برابر، مساوی پرداخت خواهد شد.

در این سخنرانی، یکی از حامیان ترامپ با در دست گرفتن پرچم “ترامپ ۲۰۲۰” در مقابل جایگاه سندرز ایستاد که با واکنش برخی دموکرات‌ها مواجه شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × 5 =