چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۱:۱۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

بازتاب ترور دانشمند صنعت دفاعی ایران در رسانه های عمانی

به گزارش فرهنگ سار، رسانه‌های عمان به ویژه روزنامه‌های این کشور از ساعات اولیه انتشار خبر ترور شهید فخری زاده، نسبت به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده و عمدتاَ از عنوان: «ایران، اسرائیل را مسئول این ترور با هدف ایجاد آشوب می داند» استفاده کردند. روزنامه عمان با انعکاس خبر این حادثه در صفحه […]



به گزارش فرهنگ سار، رسانه‌های عمان به ویژه روزنامه‌های این کشور از ساعات اولیه انتشار خبر ترور شهید فخری زاده، نسبت به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده و عمدتاَ از عنوان: «ایران، اسرائیل را مسئول این ترور با هدف ایجاد آشوب می داند» استفاده کردند.

روزنامه عمان با انعکاس خبر این حادثه در صفحه اول خود تحت عنوان: «ترور دانشمند مشهور هسته‌ای ایران» به نقل حادثه از زبان رسانه‌ها و مقامات کشورمان پرداخته است.

این روزنامه همچنین گزارشی را با عنوان: «ایران، اسرائیل را به ترور دانشمند هسته‌ای با هدف ایجاد آشوب متهم کرد» و گزارشی با عنوان؛ «ظریف: شواهدی مبنی بر نقش اسرائیل در ترور دانشمند هسته‌ای مشهور ایران وجود دارد» را منتشر نمود.

روزنامه الرویه نیز خبر این حادثه را تحت عنوان: «خون در همه جا.. تصاویر اولیه از حادثه ترور فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران» در صفحه اول خود منعکس نمود. این روزنامه همچنین تحلیلی از روزنامه گاردین با عنوان: آیا ترور فخری زاده هشداری است به رویارویی میان ایران و اسرائیل؟ را منتشر نمود.

همچنین روزنامه انگلیسی زبان عمان آبزرور نیز گزارشی را به نقل از خبرگزاری‌ها با عنوان: «ایران اسرائیل را به ترور علمی و ایجاد نا امنی متهم کرد» چاپ نمود.

روزنامه انگلیسی زبان مسقط دیلی نیز خبری را به نقل از رئیس جمهور با عنوان: «ایران، اسرائیل را به ترور دانشمند هسته‌ای با هدف ایجاد آشوب متهم نمود» چاپ نمود.

همچنین در پاسخ به توئیت علی نجفی سفیر کشورمان در عمان که در آن ضمن محکومیت این ترور ناجوانمردانه تاکید گردیده که؛ دنیا بداند نه ترور و نه تحریم‌ها نمی‌تواند عزم و اراده ایران را در مسیر اتکا به خود و اعتماد به نفس متوقف کند، کاربران عمانی ضمن ابراز تسلیت و همدردی، خواستار انتقام خون آن شهید شدند تا درس عبرتی باشد برای جنایتکاران که دیگر بار مرتکب چنین اعمالی نشوند.

همچنین تعدادی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی عمان نیز با ارسال پیام‌هایی ضمن تحسین رتبه و جایگاه علمی والای آن شهید و عرض تسلیت و ابراز همدردی، این اقدام را جنایتکارانه و ناجوانمردانه توصیف نموده و برای آن شهید طلب رحمت و مغفرت نموده‌اند.

به گزارش فرهنگ سار تروریست‌های بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + 7 =