پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۴۲:۰۰
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

ژاپن: بایدن موضع سختگیرانه در برابر چین را حفظ می‌کند

به گزارش فرهنگ سار از “ان. اچ. کی”، موته گی روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو اظهار کرد: هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه موضع سختگیرانه ای نسبت به چین دارند و اساساً تغییرات عمده ای در روابط دو کشور به وجود نخواهد آمد. او ادامه داد: اگرچه دولت بایدن بر همکاری بین المللی […]



به گزارش فرهنگ سار از “ان. اچ. کی”، موته گی روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو اظهار کرد: هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه موضع سختگیرانه ای نسبت به چین دارند و اساساً تغییرات عمده ای در روابط دو کشور به وجود نخواهد آمد.

او ادامه داد: اگرچه دولت بایدن بر همکاری بین المللی تاکید دارد اما پیش بینی من این است که تغییر بزرگی در نگرش سختگیرانه واشنگتن به چین ایجاد نخواهد کرد و گشایشی ایجاد نخواهد شد.

این مقام ژاپنی در مورد آینده روابط کشورش با آمریکا هم تصریح کرد: ما به همکاری نزدیک با آمریکا و تقویت صلح، آزادی و رفاه در منطقه اقیانوس هند ـ اقیانوس آرام و جهان  ادامه خواهیم داد. به همین دلیل در حال هماهنگی برای گفت و گوی تلفنی “یوشی هیده سوگا” نخست وزیر ژاپن و بایدن هستیم.

اظهارات «موته گی» در شرایطی مطرح می شود که «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن پیشتر اعلام کرده بود امیدوار است بتواند با دولت جدید آمریکا برای تقویت بیشتر اتحاد امنیتی میان دو کشور همکاری کند.

سوگا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ژاپن و ایالات متحده دارای ارزش های اساسی مانند آزادی و دموکراسی هستند، افزود: او مشتاق همکاری با بایدن برای «تامین صلح و شکوفایی منطقه هند و اقیانوس آرام» است.

از سوی دیگر چین تا کنون هیچ واکنشی به پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ نشان نداده و اعلام کرده منتظر اعلام رسمی برنده این انتخابات است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × پنج =