چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۹:۰۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

ایران در ردیف ۱۰ کشور همکار تجاری ازبکستان در ماه ژانویه

بر اساس گزارش کمیته آمار ازبکستان، جمهوری اسلامی ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی در ردیف ۱۰ کشور اول همکار تجاری با ازبکستان معرفی شد.



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار در تاشکند، بر اساس گزارش کمیته آمار ازبکستان، جمهوری اسلامی ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی یکی از ۱۰ کشور همکار بازرگانی خارجی اصلی در زمینه واردات کالا از ازبکستان معرفی شد.

بر اساس این گزارش، چین در بین ۱۰ کشور مقام اول را کسب کرده است، ازبکستان در ماه ژانویه سال جاری میلادی به این کشور ۱۴۷ میلیون دلار کالا صادر کرده است.

پس از چین با ۱۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، روسیه ۱۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، ترکیه ۶۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، قزاقستان۵۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، افغانستان  ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، قرقیزستان ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، تاجیکستان ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، ترکمنستان ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و ایران ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار قرار دارند.

بر اساس این گزارش، چین و روسیه در فهرست کشورهای که در ماه ژانویه به ازبکستان کالاها صادر کردند، نیز پیشتاز هستند. حجم صادرات این دو کشور به ازبکستان به ترتیب ۳۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و ۳۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.

کشورهای دیگر از جمله قزاقستان با ۲۰۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، ترکیه با ۱۰۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، فرانسه با ۷۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، کره جنوبی با ۷۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، لیتوانی با ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، آلمان با ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، هند با ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، برزیل با ۳۰ میلیون دلار در مقام های بعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/.


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × 2 =