پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۰:۴۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

«کف بینی»، روش جدید چینی ها برای خریدهای روزانه

به گزارش فرهنگ سار در تازه ترین تحول در حوزه دولت الکترونیک در چین، این کشور به صورت آزمایشی در منطقه «مین هانگ» شهر شانگهای، کیوسک های فروش هوشمند مجهز به سامانه «کف بین» مبتنی بر فناوری بیومتریک راه اندازی کرده است. این دستگاه و تجهیزات نصب شده در آن کار خرید را سریع تر […]



به گزارش فرهنگ سار در تازه ترین تحول در حوزه دولت الکترونیک در چین، این کشور به صورت آزمایشی در منطقه «مین هانگ» شهر شانگهای، کیوسک های فروش هوشمند مجهز به سامانه «کف بین» مبتنی بر فناوری بیومتریک راه اندازی کرده است.

این دستگاه و تجهیزات نصب شده در آن کار خرید را سریع تر و راحت تر می کند به طوری که کافی است مشتری در کیوسک را باز کند و کالا را بردارد و برود.

کل فرآیند خرید فقط چند ثانیه طول می کشد و نیازی به تلفن همراه و اسکن رمز سه بعدی و یا پرداخت آنلاین نیست بلکه با استفاده از این روش، کف دست مشتری که قبلا اسکن شده به حساب بانکی او وصل می شود و بهای کالا را پرداخت می کند.

در این روش مشتری قبل از باز کردن درب کیوسک، دست خود را بر روی شیشه آن که به شکل کف دست طراحی شده می گذارد و اطلاعات کف دست او به شبکه بانکی وصل می شود.

در پشت این معامله ساده، نظام پشتیبانی قوی نهفته است این سامانه اسکن کف دست قادر است به طور خودکار رفتار مشتری را نیز ضبط و نتیجه مصرف او را مشخص کند.

تلاش برای مجهز کردن اتوبوس ها به این فناوری در چین در جریان است و قرار است بزودی با اسکن کف دست از خدمات حمل و نقل عمومی هم استفاده کرد، در حال حاضر پرداخت بهای اتوبوس و مترو در چین نیز علاوه بر کارت، از طریق تلفن همراه و اسکن رمز سه بعدی انجام می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × 1 =