چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۱:۵۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

قانونگذار عراقی: وتوی آمریکا بر قراردادهای تسلیحاتی عراق هنوز هست

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق می‌گوید که تحمیل وتوی واشنگتن بر قراردادهای تسلیحاتی این کشور همچنان به قوت خود باقی است.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد که وتوی آمریکا همچنان در خصوص قراردادهای تسلیحاتی نیروهای امنیتی عراق پابرجاست.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: عراق نیازی به حضور بیش از ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی ندارد. توافق امنیتی امضا شده میان عراق و آمریکا تحقیرآمیز بود و برای عراق ناعادلانه بود.

این نماینده عراقی افزود: ایالات متحده آمریکا هنوز وتوی خود بر قراردادهای تسلیحاتی عراق را تحمیل می‌کند. دولت نخست‌وزیر «عادل عبدالمهدی» خواستار ارائه برنامه عقب‌نشینی آمریکا از عراق شده بود اما این درخواست در دولت جدید ناپدید شد.

وی پیشتر گفته بود که  بغداد قصد دارد از پول‌های خود نزد برخی کشورها برای تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی عراق استفاده کند.

الزیادی توضیح داد که دولت طرحی برای تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی دارد آن هم با هر کشوری که بشود؛ کشورهایی مثل چین، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، اوکراین. ضمن اینکه بغداد قراردادهای بسیاری برای خرید تسلیحات و هواگردهای گران قیمت با چین دارد که از آنها برای مسلح‌سازی ارتش عراق استفاده خواهد شد.کشورهای بسیاری وجود دارند که قصد مسلح سازی ارتش عراق را دارند آن هم با روش نفت در مقابل سلاح.

«علی الغانمی» دیگر عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز می‌گوید که آمریکا مانع تامین امنیت مرزهای عراق است و وتوی آمریکا برای خرید سلاح پیشرفته از دیگر کشورها همچنان به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/ص


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 − دو =