پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۹:۰۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ ترامپ مأیوس از نبرد حقوقی

در حالیکه دونالد ترامپ و تیم وکلای وی در ایالت‌های رقابتی مشغول شکایت از نحوه برگزاری انتخابات و زیر سؤال بردن سلامت آن هستند، “ویلیام بار” وزیر دادگستری آمریکا دیشب (۱۱ آذر) خبر داد که هنوز شواهدی از تقلب گسترده که بتواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تغییر دهد، کشف نکرده است. بار […]



در حالیکه دونالد ترامپ و تیم وکلای وی در ایالت‌های رقابتی مشغول شکایت از نحوه برگزاری انتخابات و زیر سؤال بردن سلامت آن هستند، “ویلیام بار” وزیر دادگستری آمریکا دیشب (۱۱ آذر) خبر داد که هنوز شواهدی از تقلب گسترده که بتواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تغییر دهد، کشف نکرده است.

بار پیش از انتخابات و پس از آن نسبت به رأی‌گیری پستی تشکیک وارد کرده بود و در فرمانی به دادستان‌های آمریکا، خواسته بود تا تمام شکایات را پیگیری کنند و اجازه ندهند تا پایان آنها، نتیجه انتخابات تأیید شود.

اظهارات بار، در شرایطی منتشر می‌شود که ایالت‌های ویسکانسین و آریزونا نیز نتیجه نهایی را به نفع بایدن تأیید کرده و به نظر می‌رسد در جورجیا و پنسیلوانیا هم اتفاق خاصی رخ ندهد.

ترامپ و تیم انتخاباتی‌اش بارها مدعی تقلب در ایالت‌های کلیدی همچون پنسیلوانیا، میشیگان، جورجیا، آریزونا، نوادا و ویسکانسین شده‌اند و گر چه متحدان دونالد ترامپ به دنبال ادامه دعاوی حقوقی در ایالت آریزونا هستند به نظر می‌رسد که هم‌حزبی‌های وی نیز به بی‌نتیجه بودن این اقدام‌ها واقف بوده و از او می‌خواهند تا با واقعیت کنار بیاید.

سناتور جمهوری‌خواه لیزا مارکووسکی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان، از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست کرد که شکست در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) را بپذیرد.

مارکووسکی به سی ان ان گفت: به نظر من او باید نتیجه انتخابات را بپذیرد، زیرا این رقابت به پایان رسیده است.

تاکنون شماری از سران و سیاستمداران حزب جمهوری‌خواه و اعضای کنگره از ترامپ خواستار آمادگی برای پذیرش شکست و ترک کاخ سفید شده‌اند.

پت تومی سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا نیز در بیانیه‌ای ضمن تبریک پیروزی بایدن، از ترامپ خواسته بود شکست را بپذیرد و به انتقال آرام قدرت تن دهد.

کمتر از دو هفته دیگر، نشست گزینشگران برگزار خواهد شد که طی آن، آرای این افراد به سبد برندگان هر ایالت خواهد رفت. در حال حاضر جو بایدن توانسته است ۳۰۶ رأی گزینشگران را در ظاهر به دست آورد و ترامپ هم با ۲۳۲ رأی، انتخابات را واگذار کرده است.

برای پیروزی در انتخابات، ۲۷۰ رأی گزینشگران لازم است و بعید به نظر می‌رسد ترامپ بتواند کاری از پیش ببرد و نام او علاوه بر رئیسان جمهوری استیضاح شده، در زمره رئیسان جمهوری تک دوره‌ای آمریکا نیز درج خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − پانزده =