چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲:۱۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

فضای سیاسی آمریکا خصمانه‌تر می‌شود

به گزارش روز شنبه فرهنگ سار، هواداران دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا این بار به سراغ تابلوهایی رفته اند که به نشانه حمایت از نامزدی خاص در حیاط منازل مردم آمریکا نصب شده، اما به دست همسایگان مخالف تخریب یا برچیده شده است. به تازگی تابلوهای حاوی نام جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری […]



به گزارش روز شنبه فرهنگ سار، هواداران دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا این بار به سراغ تابلوهایی رفته اند که به نشانه حمایت از نامزدی خاص در حیاط منازل مردم آمریکا نصب شده، اما به دست همسایگان مخالف تخریب یا برچیده شده است.

به تازگی تابلوهای حاوی نام جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از مسیری در نیوتاون پنسیلوانیا ناپدید شده و تلاش ها برای بازداشتن سارق یا سارقان از این کار راه به جایی نبرده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در ارتباط با این موضوع نوشت: اخباری از سراسر آمریکا می رسد مبنی بر اینکه این علائم به سرقت رفته یا تخریب می شوند.

این پدیده در هر سال انتخاباتی در آمریکا رایج است، اما به نظر می رسد در سال جاری شدت گرفته است.

«استیو کیکای» فعال سیاسی دموکرات تخمین زد که حدود ۲ تا ۳ هزار تابلو و پلاکارد حاوی نام بایدن به سرقت رفته یا تخریب شده است.

اما تابلوهای دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان نیز از این حملات در امان نمانده و ناپدید شده است.

پلیس شهر نیوتاون اعلام کرد که چند شکایت در هفته پیرامون این مساله دریافت کرده، اما هنوز کسی در ارتباط با آن بازداشت نشده است.

طبق تصاویری که از دوربین های مداربسته محلی ها جمع آوری شده، سارقان اغلب افراد جوانی هستند که بدون قصد و برنامه قبلی و با شلوارک و کفش ورزشی دست به این کار می زنند.

هر دو اردوگاه جمهوریخواه و دموکرات، شاهد یک رویکرد عمدی در سرقت این تابلوها یا آُسیب رساندن به آنها هستند.

به گفته «جیم ورتینگتون» یکی از محلی ها، سارقان تابلوهای ترامپ قصد دارند رای دهندگان را بترسانند. وی احتمال داد که هواداران بایدن تابلوهای این نامزد را نیز تخریب می کنند تا انگشت اتهام را به سمت هواداران ترامپ نشانه روند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه هفته جاری برگزار شود، اما به نظر می رسد آمریکایی ها امسال جوی پرتنش را پس از انتخابات تجربه کنند. به تازگی رسانه های آمریکایی خبر دادند که احتمال دارد گروه های شبه نظامی بعد از اعلام نتیجه انتخابات به خیابان ها بیایند. ترامپ نیز پیشتر زمزمه هایی از کنار نکشیدن از قدرت در صورت شکست در انتخابت را مطرح کرده، امری که به نگرانی مردم این کشور دامن زده است.

رسانه‌های آمریکایی احتمال داده اند که پس از برگزاری انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان)، ۹ گروه شبه‌نظامی در دستکم ۵ ایالت خشونت و درگیری را آغاز کنند.

بسیاری از مردم می‌توانند با اسلحه به شعب اخذ رأی مراجعه کنند. این احتمال موجب شده تا مقام‌های انتظامی و کارشناسان از احتمال درگیری و خشونت پیش از رأی‌گیری و یا در جریان و پس از آن مضطرب شوند. تاکنون نظرسنجی ها از پیشتازی جو بایدن حکایت دارد. اما بی اعتمادی ناشی از درست درنیامدن پیش بینی های مشابه در سال ۲۰۱۶، سایه خود را بر این انتخابات نیز گسترانده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × 1 =