چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۵:۲۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

انتخابات آمریکا ۲۰۲۰؛ ترامپ و جمهوری‌خواهان چه می‌گویند؟

به گزارش فرهنگ سار، کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد : دومین مناظره «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان و «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) لغو شده است.این کمیسیون بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکنون روشن شده است که ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار نخواهد شد و این کمیسیون توجه […]



به گزارش فرهنگ سار، کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد : دومین مناظره «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان و «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) لغو شده است.این کمیسیون بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکنون روشن شده است که ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار نخواهد شد و این کمیسیون توجه خود را به آمادگی برای آخرین مناظره ریاست جمهوری که ۲۲ اکتبر (اول آبان) برگزار خواهد شد، معطوف می‌کند.

ابتلای ترامپ به کرونا در حالی چند روز پیش تایید شد که این مسئله وضعیت انتخابات ریاست جمهوری را پیچیده کرده است.

ترامپ روز گذشته اگرچه مشخص نکرد آخرین آزمایش منفی وی چه زمانی بوده، اعتراف کرد که در اسکن ریه تراکمی وجود داشت که به همین دلیل در بیمارستان والتر رید بستری شده است.

ابتلای ترامپ به کرونا بر موقعیت وی در جامعه و افکار عمومی کشورش موثر است زیرا وی تا چندی قبل این بیماری را کوچک می‌شمرد و نسبت به شیوع کووید- ۱۹ و تاثیرات آن بی‌توجهی نشان می‌داد. ترامپ همچنین نسخه‌های درمانی بی‌ربط و گاهی اوقات خطرناکی را به پزشکان و بیماران توصیه می‌کرد.

ترامپ که تنها به مدت سه روز برای مداوای خود در بیمارستان والتر رید در شمال پایخت آمریکا به سر برد، به کاخ سفید بازگشت و در برابر دوربین رسانه ها ماسک بهداشتی خود را از چهره برداشت و آن را در جیب کتش قرار داد.

تد کروز سناتور جمهوری خواه آمریکا نیز به تازگی درمصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی هشدار داد در صورت شکست جمهوری خواهان در انتخابات پیش رو، احتمال راه افتادن حمام خون در آمریکا وجود دارد.

«لانرس گاستن» (Lawrence Gostin) بنیانگذار و مدیر  موسسه «اونیل» در زمینه حقوق بهداشت جهانی» (Public health law) در انتقادی صریح از آنچه ترامپ انجام و پیامی نادرست را به آمریکایی ها داد، به سی ان ان گفت: چنین رفتاری از سوی ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا حاکی از آن است که وی وجاهت اخلاقی ندارد.

در همین حال لیندسی گراهام قانونگذار جمهوری‌خواه پس از لغو مناظره‌اش با کامالا هریسون معاون بایدن در توئیتر به هریسون معاون بایدن حمله کرد و وی را متهم کرد که برای خارج شدن بحث از آزمایش ویروس کرونا استفاده کرده است. مشخص نیست که چرا گراهام از تست دادن خودداری ورزید.
گراهام نوشت: هریسون در حال بحث کردن است زیرا هرچه بیشتر درباره سیاست‌های رادیکال وی بدانیم، احتمال پیروزی وی کمتر است. دیدگاه های لیبرال او در کارولینای جنوبی بازنده است  و او این را می داند! 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم که مدت‌هاست بر خلاف مقررات این کشور وارد کارزار انتخاباتی ترامپ شده، شامگاه جمعه در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز بار دیگر موضوع ایمیل‌های هیلاری کلینتون را پیش کشید و گفت وی ایمیل‌های هیلاری کلینتون را دارد و می‌خواهد آنها را قبل از انتخابات منتشر کند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

ده + 19 =