یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۳۰:۳۹
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

کودتای عدن به نفع یا ضرر انصارالله؟

  به گزارش تحلیلی خبری فرهنگ سار، با توجه به تحولات اخیر در جنوب یمن و شهر عدن این پرسش اساسی مطرح است که آیا این وضعیت به سود انصارالله است یا خیر؟ پاسخ به این پرسش در بررسی احتمالات زیر نهفته است: ۱⃣ اولین پیامد این درگیری ها ادراک این نکته به یمنی ها […]



 

به گزارش تحلیلی خبری فرهنگ سار، با توجه به تحولات اخیر در جنوب یمن و شهر عدن این پرسش اساسی مطرح است که آیا این وضعیت به سود انصارالله است یا خیر؟

پاسخ به این پرسش در بررسی احتمالات زیر نهفته است:
۱⃣ اولین پیامد این درگیری ها ادراک این نکته به یمنی ها است که نباید به طرف های خارجی اعتماد کرد. بنابراین تا حدودی این حوادث باعث شده است عربستان سعودی و امارات پشتوانه مردمی را از دست بدهند.
۲⃣ وجود دو گروه در عدن که با هم مخالف بودند مبارزه را برای انصارالله راحتر کرده بود تا متشکل شدن نیروها که مبارزه نظامی را سخت می کرد.

۳⃣ حضور منصور هادی در راس دولت و القای مشروعیت وی از سوی جامعه بین الملل قدرت دیپلماسی بین المللی را از انصارالله گرفته بود. با کنار زده شدن منصور هادی و مشروعیت مردمی نداشتن سایر گروها در جنوب یمن قدرت چانه زنی سیاسی انصارالله افزایش می یابد.
۴⃣ وجود نشانه هایی از تغییر راهبرد امارات از جنگ به صلح و مذاکرات پنهانی امارات با انصارالله و ایران آینده روشنی را برای انصارالله و عدن نشان می دهد.

پاسخ البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به شبکه تلویزیونی الجزیره، پس از درگیری های اخیر میتواند کمک بیشتری جهت پاسخ به پرسش ابتدایی نوشتار باشد: “شاهد تحولاتی در یمن هستیم که باید به سود ما یمنی ها باشد. امارات می گوید به صلح بر راه حل نظامی اولویت می دهد. خبرهایی درز کرده است که می شنویم که ممکن است تغییراتی در موضع عربستان ایجاد شود، اما این تغییر رسمی نیست”

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده + سیزده =