چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۹:۴۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

کابوس ادامه‌دار صهیونیست‌ها

 حال این روزهای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی خوب نیست و آنها نگران این هستند که جنبش حزب الله لبنان به هر نحوی انتقام خون شهید “علی کامل محسن” یکی از اعضای این جنبش را که توسط صهیونیست‌ها دو هفته پیش در نزدیکی فرودگاه دمشق هدف قرار گرفت، بگیرند. نگرانی صهیونست‌ها از اقدام تلافی‌جویانه حزب الله […]



 حال این روزهای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی خوب نیست و آنها نگران این هستند که جنبش حزب الله لبنان به هر نحوی انتقام خون شهید “علی کامل محسن” یکی از اعضای این جنبش را که توسط صهیونیست‌ها دو هفته پیش در نزدیکی فرودگاه دمشق هدف قرار گرفت، بگیرند.

نگرانی صهیونست‌ها از اقدام تلافی‌جویانه حزب الله موجب شده که ارتش رژیم اشغالگر در دو هفته گذشته شمار زیادی از نظامیان خود را به همراه مقادیر زیادی انواع تسلیحات نظامی به مرزهای لبنان گسیل و از هم‌زمان در آماده‌باش کامل قرار بگیرد.

همین نگرانی نظامیان اشغالگر موجب شد تا دوشنبه گذشته و در نتیجه گاف یک نظامی دختر جوان صهیونیست، ارتش این رژیم با توهم حمله حزب الله، به خاک لبنان حمله و حدود ۳ ساعت بخش‌هایی از جنوب لبنان را گلوله‌باران کند.

هنوز نیز نگرانی بین نظامیان صهیونیست از ترس حمله حزب الله موج می‌زند و این موضوع در سخنان مقامات رژیم صهیونیستی کاملا هویدا است.    

یکی از مقامات ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) در گفت وگو با شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد که ارتش این رژیم با تاکید بر این که “ما مایل به رویارویی با حزب الله نیستیم”، وی در عین حال گفت که به هرگونه حمله محتمل حزب الله حتی مواردی که از داخل لبنان صورت بگیرد، واکنش نشان داده می‌شود.

این مقام ارتش رژیم صهیونیستی که به نام وی اشاره نشده، افزود که «آماده‌باش کامل در مرزهای با لبنان تا زمانی که لازم باشد، ادامه خواهد یافت.

یک منبع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی نیز به تازگی به شبکه ۱۳ این رژیم گفته بود که «امیدواریم حزب‌الله دیگر این ماجرا را کش ندهد و بازی را تمام کند و حالت آماده‌باش خسته کننده‌ای که برای ارتش ایجاد شده، به زودی پایان یابد».

شبکه ۱۲ این رژیم نیز اعلام کرد که  ترس بسیار زیادی میان نیروهای ارتش و سازمان‌های امنیتی اسرائیل از پاسخ احتمالی حزب‌الله وجود دارد و همگی در حالت نگرانی به سر می‌برند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز به نقل از یک تحلیلگر نظامی به نام «تال لیو» نوشت: «آماده‌باش در شمال (سرزمین‌های اشغالی) برای هفته‌ها ادامه خواهد یافت و حزب‌الله به دنبال آن است که کارش را به درستی انجام دهد و در حال حاضر به دنبال هدف مناسب برای پاسخ‌دهی می‌گردد».

در همین راستا شبکه عبری‌زبان «کان» نیز اعلام کرد که «پیش‌بینی فرماندهان ارتش اسراییل این است که حزب‌الله از پاسخ انتقام‌جویانه خود در جواب ترور یکی از فرماندهانش در سوریه، کوتاه نخواهد آمد».

در این بین ترس و وحشت “بنی گانتس”  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از همه مقامات این رژیم بیشتر جلب توجه می‌کند. وی در بیانیه‌ای  مدعی شد که “اگر سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب الله) به فکر عبور از خطوط قرمز بیفتد، پاسخی دردناک دریافت خواهد کرد، ما به او یادآوری خواهیم کرد که اسرائیل در آماده‌باش کامل است و در این صورت لبنان به خطر خواهد افتاد»، سخنانی که وحشت زیاد کانتس از اقدام احتمالی حزب الله در آن کاملا مشخص است.

** تأکید وزیر دفاع لبنان بر آمادگی کامل ارتش لبنان

به دنبال تهدیدها و اقدامات تجاوزکارانه مکرر رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حزب الله، «زینه عکر» وزیر دفاع این کشور، دفاع از لبنان را از وظایف ارتش خواند و بر آمادگی کامل نیروهای ارتش این کشور برای مقابله با تجاوزهای صهیونیستی و حفظ ثبات و امنیت تأکید کرد.

وزیر دفاع لبنان تاکید کرد که دولت این کشور نسبت به حوادث اخیر در مرز لبنان با فلسطین اشغالی بی‌تفاوت نبوده، بلکه تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را تهدیدی برای ثبات در جنوب لبنان می‌داند، خصوصا آنکه شورای امنیت به زودی تمدید مأموریت نیروهای «یونیفیل» را بررسی خواهد کرد و وزارت خارجه لبنان نیز نامه‌ای به سازمان ملل در این خصوص ارسال کرده است.

عکر تصریح کرد که دشمن اسرائیلی حاکمیت لبنان را به صورت روزانه نقض می‌کند و هزاران بار (قطعنامه ۱۷۰۱) را نقض کرده است، این امر قابل قبول نیست و باید محکوم شود. در تمام بیانیه‌های وزارتی دولت‌های سابق و دولت کنونی لبنان نیز بند متعلق به مقاومت علیه دشمن تأکید می‌کند که ما از هیچ تلاش و مقاومتی در مسیر آزادسازی مابقی اراضی اشغالی لبنان و حمایت از وطنمان فروگذاری نمی‌کنیم.  دشمن همچنان به خاک، آب و ثروت‌های طبیعی ما چشم طمع دارد و شهروندان لبنانی حق دفاع علیه اشغالگر اسرائیلی، پاسخ به تجاوزات آن و بازگرداندن اراضی اشغالی را دارند.

با گذشت یک هفته از درگیری متوهمانه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی و جنوب لبنان و مشخص شدن اشتباه و گاف یک دختر نظامی ۱۹ ساله صهیونیست، نگرانی میان نظامیان اشغالگر  و فرماندهان آن افزایش یافته است.

هرچند مقامات رژیم صهیونیستی همچون “بنیامین نتانیاهو” نخست‌وزیر جنگ طلب این رژیم و دیگر مقامات نظامی صهیونیست سعی کردند که این اشتباه امنیتی – نظامی را کتمان کنند، ولی رسانه‌های صهیونیستی با افشای این گاف، اطلاعات خوبی را منتشر کرده‌اند.

سرلشکر “عمیرام لوی” جانشین سابق رئیس «موساد» در گفت وگو با رادیو ۱۰۳ اف ام این رژیم، درباره درگیری متوهمانه عصر دوشنبه گذشته ارتش اسراییل با حزب الله، گفت، این درگیری  یک رسوایی بزرگ برای مقامات اسراییل به ویژه نتانیاهو بود،عملیات ساختگی که آبرویشان (مقامات صهیونیست) را برد.

این ژنرال برجسته صهیونیست، با تاکید بر این رسوایی تصریح کرد که این اقدام را هم باید به سوء مدیریت‌های کابینه نتانیاهو افزود؛ این هم شکست مضاعفی همانند شکست در برابر مقابله و مهار «ویروس کرونا» (در سرزمین های اشغالی) است؛ تمام ساختار تشکیل دهنده (رژیم صهیونیستی) چهار روز است که به خود می‌لرزد، همه نیروها از جمله نیروی هوایی در آماده‌باش قرار دارند، اما خروجی آن یک عملیات بسیار بد بود.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو تاکید کرد که (سید حسن) نصر الله (دبیرکل حزب الله) هر آنچه را که می‌خواهد به عنوان دستور کار به ما دیکته می‌کند، در حالی که آنها (نتانیاهو و دیگر مقامات اسراییل) فقط کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کنند.

خوددرگیری ۳ ساعته ارتش رژیم صهیونیستی در عصر دوشنبه گذشته در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که نیروهای ارتش صهیونیستی با ترس و نگرانی در این منطقه حضور دارند و به همین دلیل با توهم‌سازی حتی از سایه خود نیز می‌ترسند و همین امر موجب شده که آنها حتی با تکان خوردن علف‌ها توسط باد نیز فکر کنند که رزمندگان حزب الله در حال ورود به سرزمین‌های اشغالی برای گرفتن انتقام هستند، البته شکست سنگین و تاریخی ارتش اسراییل در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ از رزمندگان حزب الله کابوسی برای صهیونیست‌ها فراهم کرده که در سال‌های اخیر خواب خوش را از آنها گرفته و موجب شده تا نظامیان و مقامات صهیونیست با وحشت و نگرانی روزگار بگذرانند، وحشتی که تا شکست نهایی صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت.

سیاستمداران و نظامیان ارشد صهیونیست به خوبی دریافته‌اند که دوران بزن درو تمام شده و حزب الله از یک نیروی محدود مردمی که در سال ۱۹۸۲ تشکیل شد، به یک نیروی مقاومت قوی بین‌المللی تبدیل شده و با تجهیز خود به انواع موشک‌ها و تسلیحات روز دنیا، انتقام سختی از متجاوزان صهیونیست خواهد گرفت، ولی میدان بازی و عمل در دست حزب الله است نه صهیونیست‌ها.

حزب الله با شیوه درستی که انتخاب کرده به دنبال خسته کردن ارتش رژیم صهیونیستی با آماده باش کامل آنها است و این موضوع نظامیان صهیونیست را کلافه کرده و آنها متوهمانه در مرز با لبنان حضور دارند و با کابوس حزب الله روزگار می‌گذرانند، کابوسی که تا نابودی رژیم اشعالگر صهیونیستی و آزادسازی تمامی خاک فلسطین اشغالی ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − 13 =