پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳:۵۲
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

کاوه: تیلور بیاید، یزدانی هم به ایتالیا می‌رود

«محسن کاوه» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار، افزود: در این رابطه صحبت‌هایی شده و قرار است جلساتی را با «علیرضا دبیر» رییس، «حمید سوریان» نایب رییس فدراسیون و کادر فنی داشته باشیم. چرا که جام پلیکونه ایتالیا رنکینگ المپیکی نیست ولی برای پیکارهای جهانی سال آینده دارای رنکینگ است و حضور در […]



«محسن کاوه» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار، افزود: در این رابطه صحبت‌هایی شده و قرار است جلساتی را با «علیرضا دبیر» رییس، «حمید سوریان» نایب رییس فدراسیون و کادر فنی داشته باشیم. چرا که جام پلیکونه ایتالیا رنکینگ المپیکی نیست ولی برای پیکارهای جهانی سال آینده دارای رنکینگ است و حضور در این میدان می‌تواند، مفید باشد.

وی اظهار داشت: شاید صلاح باشد از میدان ایتالیا به این جمع‌بندی برسیم که حضور نمایندگان ایران به نفع کشتی کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو است که حتما حضور خواهیم یافت. برای مثال اگر «دیوید تیلور» آمریکایی حریف مستقیم «حسن یزدانی» در ایتالیا حضور یابد به طور حتم یزدانی را نیز به ایتالیا اعزام می‌کنیم.  

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی «ماتیو پلیکونه» ایتالیا روزهای ۱۴ تا  ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در رُم پایتخت کشور ایتالیا برگزار خواهد شد.

کاوه همچنین در واکنش به اتفاقات فینال لیگ برتر کشتی آزاد گفت: بهتر است در رابطه با نکات مثبت و خوبی‌های لیگ صحبت کنیم اما در این رابطه تهمت‌هایی به من زده شد که دور از انصاف بود و همه آنها را به خدای خودشان واگذار می‌کنم.

وی بیان داشت: در کشتی همواره صحبت از جوانمردی و پهلوانی می‌کنیم و حداقل انتظار می‌رود که ناجوانمردانه تهمت نزنیم و هر چند در دیدار فینال شاهد صحنه‌های خوبی نبودیم اما به نظرم اتفاقات خوبی در لیگ رخ داد که معرفی برخی کشتی‌گیران جوان بود و ظرفیت‌های جدید به حق و حقوقی رسیدند و درآمدزایی برای آنان داشت. با وجود همه اتفاقات در جهات مختلفی این موضوع لیگ ختم به خیر شد.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص نخستین اردوی تیم ملی نیز گفت: حدود ۱۰ ماه بود که آزادکاران از تمرینات به دور بودند و در مرحله نخست اردوی خوبی برگزار شد و بعد از توقف تمرینی، آزادکاران تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتند. در این شرایط مجبور هستیم که حرکت را آغاز کنیم. متاسفانه امسال مسابقات رده‌های مختلف نوجوانان، جوانان و امیدها برگزار نشد و سعی شد کشتی‌گیران نوجوان و جوانی که در سال گذشته در تیم‌های مختلف بودند را به اردو دعوت کنیم که با حضور آنان بسیار به آینده امیدوار شدیم و نشان دادند که آینده کشتی ایران را رقم خواهند زد.

برگزاری ۸ مرحله اردو تا انتخابی المپیک

وی یادآور شد: مرحله دوم اردوی تیم ملی از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد و تا آغاز پیکارهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در آلماتی قزاقستان در مجموع ۸ مرحله اردو برگزار خواهد شد.

کاوه همچنین در خصوص اینکه نتایج انتخابی تیم ملی برای انتخاب ملی‌پوشان در پیکارهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک تاثیرگذار است یا خیر؟ گفت: به طور حتم تاثیرگذار خواهد بود و کسانی که در انتخابی تیم ملی نتیجه لازم را گرفتند به شرط حضور در تمرینات و رعایت نظم و انضباط اردوی برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد. البته در رابطه با انتخاب ملی‌پوشان جلساتی باید برگزار شود چرا که امسال متاسفانه مسابقات گزینشی و قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان در فاصله نزدیک برگزار می‌شود و باید یک تصمیم خوب بگیریم که هم بتوانیم سهمیه‌های لازم را بگیریم و هم در کنارش تیم ملی در قهرمانی آسیا با قدرت ظاهر شوند.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا ۲۰ تا  ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

سوادکوهی برای تغییر وزن باید تصمیم بگیرد

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص حاشیه‌های تغییر وزن «علی سوادکوهی» آزادکار تیم استقلال در لیگ از ۷۹ به ۷۴ کیلوگرم در گفت: کشتی یک ورزش آماتور است و برای حضور در تیم ملی خود کشتی‌گیر باید منافع مالی و حقیقی خودش را در این زمینه در نظر بگیرد. اینکه ممکن است من با تغییر وزن تیم ملی را از دست دهم و این دست خود کشتی‌گیر است و باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: در مورد سوادکوهی نیز به عنوان مدیر تیم‌های ملی اعلام می‌کنم که او اگر قصد دارد به وزن ۷۴ کیلوگرم بیاید باید زودتر تصمیم بگیرد چرا که در این وزن باید در مسابقات گزینشی برای کسب سهمیه المپیک حاضر شویم. از سوی دیگر باید شرایط استاندارد کشتی یعنی وزن طبیعی و قانونی را در مسابقات رسمی در نظر بگیریم که صبح روز مسابقات باید وزن‌کشی کنند و برهمین اساس کشتی‌گیر خودش باید این موارد را در نظر داشته باشد.

کاوه بیان داشت: اما شرایط تغییر وزن در لیگ کشتی با تیم ملی فرق دارد. بسیاری از کشتی‌گیران گاهی در وزنی در لیگ کشتی می‌گیرند که در انتخابی تیم ملی و مسابقاتی همچون جام تختی نمی‌توانند در آن وزن کشتی بگیرند. در لیگ ساعت ۵ یا ۶ بعدازظهر وزن کشی می‌کنند و ممکن است بعد از ظهر فردا یا پس فردا کشتی بگیرد. اینگونه نیست که یک کشتی‌گیر در لیگ تغییر وزن داده باشد و به عنوان جایگاه فنی آن را لحاظ کنیم و حتی در لیگ امکان دارد یک کشتی‌گیر امروز وزن‌کشی کرده باشد و ۳ روز بعد کشتی بگیرد. برهمین اساس همه این موارد باید لحاظ شود و همانطور که لیگ را ملاک قرار می‌دهیم باید اینگونه موارد را نیز مد نظر قرارداد تا دچار اشتباه نشویم. شاید یک کشتی‌گیر در لیگ با تغییر وزن موفق به پیروزی شود اما کشتی را در شرایط غیرطبیعی برده و برهمین اساس شرایط فنی کشتی‌گیر در آن وزن باید در شرایط فنی و در مسابقات رسمی سنجیده شود.  

وی همچنین در خصوص برگزاری جام جهان پهلوان تختی نیز گفت: جام تختی یکی از برنامه‌های فدراسیون و از تورنمنت‌هایی است که در اتحادیه جهانی کشتی به ثبت رسیده و اتحادیه جهانی نیز اصرار دارد که همه تورنمنت‌ها برگزار شود. از سوی دیگر باید ببینیم که در کشور خودمان اصلا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز برگزاری این رقابت‌ها را می‌دهد؟ و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در جهان بحث حضور تیم‌های خارجی نیز مطرح است. سعی داریم بیشتر در رقابت‌های رسمی حاضر شویم و به همین دلیل همه این موارد را باید در نظر بگیریم. امیدوارم هر چه زودتر از شَرِ این ویروس خلاص شویم و ابتدا مردم به زندگی عادی برگردند و بعد از آن هم در شرایط طبیعی چرخ کشتی نیز بچرخد.

شرایط استاندارد و بی‌نظیر خانه‌های کشتی 

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص بازسازی خانه‌های کشتی شهید «ابراهیم هادی» و شهید «مصطفی صدرزاده» در مجموعه ورزشی آزادی تهران گفت: برخی دوستان صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند در شرایطی که اعزامی نداریم پس بودجه فدراسیون چگونه هزینه شده؟ باید بگوییم که در یک سال گذشته اگر شرایط خوابگاهی خانه کشتی شهید «ابراهیم هادی» را نسبت به قبل مقایسه کنید مشاهده خواهید کرد که چقدر شرایط و کیفیت بهتر شده و سیستم هوا و شرایط سالن برای تمرینات استاندارد شده است. موضوع دوم بازسازی خانه کشتی شهید صدرزاده است که بعد از تکمیل بازسازی به یک کمپ تمرینی بی‌نظیر تبدیل خواهد شد.

وی بیان داشت: به طور حتم با بهره‌برداری از خانه کشتی شهید صدرزاده می‌توانیم برنامه‌های خوبی را داشته باشیم. صحبت‌هایی نیز مطرح می‌شود که فدراسیون برای رده‌های پایه و جوانان آینده‌نگری و پشتوانه‌سازی ندارد. بلافاصله با افتتاح سالن شهید صدرزاده برنامه‌های پشتوانه‌سازی فدراسیون نیز آغاز خواهد و اردوها را شروع می‌کنیم. این برنامه‌ها در صورتی که رده‌های نوجوانان و جوانان مسابقات رسمی نیز نداشته باشند به صورت جدی دنبال خواهد شد.

کاوه یادآور شد: سالن جهانبخت توفیق در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران نیز بعد از بازسازی از شرایط خوبی برخوردار شده و اگر شرایط کرونایی اجازه دهد برناه‌هایی را در سطح باشگاهی و تمرین کشتی علاقمندان خواهیم داشت. به هر حال بعد از بازسازی این ۳ سالن به عنوان سرمایه‌های کشتی باقی خواهند ماند.

دوست داریم روس‌ها در المپیک باشند

این مربی با سابقه و سازنده کشتی تهران در خصوص پیش‌بینی نتایج در المپیک توکیو و احتمال حضور نداشتن روس‌ها به دلیل محرومیت، خاطر نشان کرد: دوست داریم روس‌ها در المپیک حضور داشته باشند و هر قدر با شکست حریفان قدرتمند به مدال دست پیدا کنی، ارزشمندتر است و واقعیت این است که اگر کشوری مانند ایران نیز در مسابقات کشتی در المپیک حضور نداشته باشد مسابقات زیر سووال می‌رود و به همین دلیل علاقمندیم که روس‌ها در المپیک حضور داشته باشند.

حضور در صربستان شاید نمایش خوبی بود

وی در خصوص حضور پرقدرت تیم ملی کشتی آزاد روسیه در جام جهانی انفرادی در صربستان نیز گفت: این پیکارها مسابقات قهرمانی جهان نبود و چند تیم قدرتمند جهان اصلا نماینده‌ای نداشتند و سایر تیم‌ها نیز با نفرات اصلی به صربستان رفته بودند. اگر ما می‌خواستیم یک تیم خوب عازم جام جهانی انفرادی کنیم باید لیگ زودتر تعطیل می‌شد و اگر تیم ایران نیز اعزام می‌شد شاید یک برنامه تبلیغاتی به نفع فدراسیون و کادر فنی بود. در این پیکارها تیم روسیه با همه نفرات حضور داشت اما نگاه کنید که ترکیه به عنوان تیم دوم با چه نفراتی دوم شد و شاید با حضور تیم کامل کشتی آزاد ایران و کسب عنوان دومی، نمایش خوبی نیز برای مردم داشتیم. از سوی دیگر اگر لیگ را به موقع به اتمام نمی‌رساندیم، نمی‌توانستیم اکنون اردو برگزار کنیم و برای مسابقات پیش‌رو آماده شویم.

کاوه یادآور شد: کشتی‌گیرانی که در لیگ بودند کیفیت‌شان پایین بود و برای آمادگی باید در اردوی سه تا چهار ماهه حضور داشته باشند تا بعد از آن خود را برای المپیک آماده کنیم و ملی‌پوشان در ۷ ماه آینده تا آغاز بازی‌های المپیک توکیو باید زیر نظر کادر فنی باشند. در سالی که باید در المپیک شرکت کنیم کادر فنی موافق برگزاری لیگ نبودند و از سوی دیگر کشتی‌گیران و تیم‌ها اصرار زیادی برای برگزاری لیگ داشتند که جا دارد از فدراسیون و سازمان لیگ قدردانی کنیم که بستری فراهم کردند تا با برگزاری لیگ منافع مالی کشتی‌گیران تامین شود و در عمل نیز ثابت شد که برگزاری لیگ به نفع کشتی بود و در آن مقطع اهرم فشاری بود تا آزادکاران تمرین کنند و اگر به جام جهانی انفرادی می‌رفتیم اکنون باید درگیر برگزاری لیگ می‌شدیم.

برگزاری اردو در شهرستان‌ها منتفی است

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی کشتی در شهرستان‌ها نیز گفت: از ۳ استان پیشنهاداتی داشتیم که برای برگزاری اردوی تیم‌های ملی کشتی اعلام آمادگی کرده بودند و با بررسی که انجام شد مقرر شد در این شرایط که هنوز ویروس کرونا است برگزاری اردو در شهرستان‌ها به صلاح نیست.

کاوه در پایان این گفت و گو تصریح کرد: امیدوارم که همه خانواده کشتی در کنار هم باشند تا در بازی‌های المپیک توکیو نتایج خوبی بگیریم و اگر کشتی موفق شود برای همه جامعه است و کسی نمی‌تواند بگوید که مالک کشتی است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 − هفده =