شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶:۱۳
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

صالحی‌امیری: همه ظرفیت‌ها را برای ابطال تصمیم AFC بکار می‌گیریم

«سیدرضا صالحی‌امیری» امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اهمیت رسانه‌ها در توسعه ورزش کشور اظهار داشت: کمیته ملی المپیک و مسوولان ورزش ایران باور دارند که ورزش هویت چهارگانه دارد. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و اصحاب رسانه چهار ضلع موفقیت ورزش هستند. اگر در ورزش رسانه وجود نداشته باشد […]



«سیدرضا صالحی‌امیری» امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اهمیت رسانه‌ها در توسعه ورزش کشور اظهار داشت: کمیته ملی المپیک و مسوولان ورزش ایران باور دارند که ورزش هویت چهارگانه دارد. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و اصحاب رسانه چهار ضلع موفقیت ورزش هستند. اگر در ورزش رسانه وجود نداشته باشد نمی‌توانیم با جامعه یک زبان مشترک داشته باشیم و مسیر قطار موفقیت ورزش هم ناهموار است.  

وی همچنین با اشاره به تعهدات این کمیته به فدراسیون‌ها گفت: تا قبل از اسفندماه میزان تعهدات کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها ۳۰ میلیارد تومان بود که تا امروز به ۵۰ میلیارد تومان رسید و قرار است تا پایان سال به ۵۵ میلیارد تومان برسد. تلاش بر این است که در سال ۱۴۰۰ حمایت‌ها را بیشتر کنیم تا فدراسیون‌ها با کمترین دغدغه در مسابقات شرکت کنند. همچنین بعد از تصویب بودجه،  برای نخستین بار با شاخص‌های جدید بودجه را تقسیم می‌کنیم.  

او ادامه داد: نزدیک یک میلیارد به فدراسیون ناشنوایان کمک کردیم و مشکلات این فدراسیون را در حد توان مرتفع کردیم.

تصمیم سلب میزبانی از ایران سیاسی است

صالحی امیری همچنین در خصوص سلب میزبانی از تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال ایران، خاطر نشان کرد: تصمیم سلب میزبانی از ایران سیاسی بود و فشار سیاسی و اقتصادی را به حوزه ورزش وارد کردند آنان با این تصمیم به دنبال انزوای ورزشی ایران هستند. من صبح امروز در جلسه فوتبالی با وزیر ورزش، «مهدی علی‌نژاد»، «شهاب‌الدین عزیزی خادم» و نماینده وزارت امور خارجه این مساله را بررسی کردم.

وی ادامه داد: برای کسب میزبانی مسابقات یک بسیج همگاهی انجام شد و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه نیز به «جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال نامه زد و ما هم به «توماس باخ»  رییس کمیته بین‌المللی المپیک نامه نوشتیم و اعتراض کردیم. البته فدراسیون فوتبال نیز  رسما اعتراض خود را به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کند. مسوولیت این بی‌تدبیری بر عهده «شیخ سلمان» است. برای شکستن این تصمیم تمام ظرفیت سیاسی، ملی و حقوقی بسیج شده‌اند.

رییس کمیته ملی المپیک درباره جودو گفت: یک قدم به جلو حرکت کردیم اما باید از هرگونه موضع‌گیری احساسی پرهیز کرد. فدراسیون جهانی با تدبیر و راهبرد تعامل و گفت و گو حضور مجدد جودو  ایران را در عرصه جهانی فراهم خواهد کرد.

یکی دیگر از مباحث مورد بحث صالحی امیری حذف کمیته از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بود. او در این زمینه اظهار داشت: کمیته ملی المپیک تا سال ۱۳۸۶ عضو مجمع بود اما به خاطر مناقشه مدیران قبلی و رفتار سلیقه‌ای کمیته از مجمع فوتبال حذف شد. باید بگویم که ما مسوولیت تیم امید را بر عهده داریم و مانند باشگاه‌ها می‌توانیم در مجمع باشیم. کمیته ملی المپیک این قدرت را دارد تا از طریق شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک مشکلات را حل کند. رییس فدراسیون فوتبال قول داد عضویت کمیته در مجمع فوتبال را به تصویب برساند.

«رضا قراخانلو» رییس آکادمی ملی المپیک هم در این نشست درباره حضور روانشناس در کنار کاروان، گفت: هر تیمی اگر بخواهد از خدمات روانشناسی استفاده کند، ما این امکان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.  همه فدراسیون‌ها از خدمات آکادمی ملی المپیک استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی ورزشکاران از خدمات روانشناسی استفاده می کنند. ما ١۵ ماه پیش این خدمات را نداشتیم اما امروز آن‌ها را داریم.  تمام رشته های المپیکی ما روان‌شناس دارند و در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × پنج =