چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸:۵۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹

مدیر ارشد هوآوی برای بررسی موضوع استرداد به آمریکا در دادگاه حاضر می‌شود

«منگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت تکنولوژی چینی «هوآوی» امروز دوشنبه برای آخرین مرحله از روند بررسی پرونده استردادش به آمریکا در دادگاه کانادایی حاضر می‌شود.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت تکنولوژی «هوآوی» امروز دوشنبه برای آخرین مرحله از مباحث در خصوص پرونده استردادش به آمریکا به دادگاه کانادایی بازمی‌گردد.

در این جلسه قرار است بر این موضوع تمرکز شود که آیا بازداشت وی انگیزه سیاسی داشته و سوءاستفاده از روند در طول بازداشت او رخ داده یا خیر.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، آمریکا منگ ۴۹ ساله دختر بنیان‌گذار شرکت هوآوی را به گمراه کردن بانک بریتانیایی «اچ‌اس‌بی‌سی» در ارتباط با معاملات تجاری شرکتش در ایران و در نتیجه نقض تحریم‌های ایران از سوی این بانک متهم کرده است.

او در دسامبر سال ۲۰۱۸ در فرودگاه ونکوور کانادا با حکم آمریکا بازداشت شد و از آن زمان در بازداشت خانگی در این شهر به سر می‌برد.

وکلای وی می‌گویند سوء‌استفاده از روند منجر به بازداشت وی شده است. آن‌ها همچنین می‌گویند سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نشان دهنده آن بوده که بازداشت منگ انگیزه سیاسی داشته و به آن معناست که او در آمریکا محاکمه عادلانه‌ای نخواهد داشت و بنابراین خواستار رد درخواست استرداد آمریکا هستند.

وزارت امور خارجه چین پیشتر آزادی فوری منگ وانژو را از سوی دولت کانادا خواستار شده بود. «ژائو لیجیان» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از دولت کانادا درخواست کرد وانژو را هرچه زودتر آزاد کند تا وی بتواند به کشورش بازگردد.

این دیپلمات چینی افزود: «همان کسانی که این مشکلات را ایجاد کرده‌اند باید آن‌ها را حل کنند».

انتهای پیام/م


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

13 − 5 =