چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۴:۳۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

پلیس واشنگتن نگران رفتار خشونت آمیز حامیان ترامپ در تظاهرات

به گزارش فرهنگ سار به نقل از گاردین، قرار است هواداران ترامپ در تلاش برای تقویت ادعای ثابت نشده رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، روزهای سه شنبه و چهارشنبه در خیابان های پایتخت راهپیمایی کنند. پلیس واشنگتن با نصب تابلوهایی در مرکز شهر، حمل هر نوع سلاح گرم […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از گاردین، قرار است هواداران ترامپ در تلاش برای تقویت ادعای ثابت نشده رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، روزهای سه شنبه و چهارشنبه در خیابان های پایتخت راهپیمایی کنند.

پلیس واشنگتن با نصب تابلوهایی در مرکز شهر، حمل هر نوع سلاح گرم در جریان تظاهرات را غیرقانونی خواند و «رابرت کانته» سرپرست پلیس واشنگتن نیز از مردم خواست در صورت مشاهده افراد مسلح، مقام های مسئول را مطلع کنند.  

حکم محدودیت حمل سلاح در این منطقه برای روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری صادر شده است.

این محدودیت در حالی اعمال می شود که «انریکه تاریو» رهبر یک گروه راستگرای خشونت بار تحت عنوان «پسران مغرور» در واشنگتن بازداشت و به تخریب اموال عمومی در جریان اعتراض قبلی طرفداران ترامپ و همچنین خلاف با سلاح گرم متهم شده است.

ترامپ بارها مردم را نسبت به شرکت در تظاهرات هفته جاری ترغیب کرده و تلویحا گفته که ممکن است شخصا در این تجمع اعتراضی شرکت کند.

این اعتراضات قرار است همزمان با جلسه رسمی رای گیری کنگره در روز چهارشنبه برای تائید آرای الکترال کالج انتخابات ریاست جمهوری و اعلام بایدن به عنوان پیروز نهایی این انتخابات برگزار شود.

در همین حال، «موریل باوزر» شهردار واشنگتن خواستار استقرار شمار محدود گارد ملی برای کمک به پلیس این شهر در مواجهه با تجمعات اعتراضی شده است.

وی از ساکنان محلی خواست از مرکز شهر فاصله بگیرند و از برخورد با هر کسی که قصد درگیری دارد، خودداری کنند.

وی همچنین هشدار داد: اجاره نمی دهیم معترضان محرک خشونت باشند، شهروندان ما را بترسانند و شهر ما را تخریب کنند.

به گفته یک مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، حدود ۳۴۰ عضو گارد ملی واشنگتن فعال می شوند و تقریبا ۱۱۵ نفر در وضعیت آماده باش قرار می گیرند.

گارد واشنگتن تیم های ویژه ای را تشکیل می دهد تا برای مواجهه با هر گونه حادثه شیمیایی یا بیولوژیکی آماده باشند.

سازمان دهندگان تظاهرات قصد دارند عصر روز سه شنبه و سراسر روز چهارشنبه را تجمع کنند. در میان کسانی که انتظار می رود در این تجمع شرکت کنند، حامیان عالی رتبه ترامپ همچون «کن پاکستون» دادستان کل تگزاس و «راجر استون» استراتژیست جمهوریخواه و فدایی ترامپ است که حکم حبس سه ساله وی به فرمان رئیس جمهوری تخفیف یافته است.

استون به اتهام دروغگویی مکرر به کنگره در جریان تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ محکوم شده بود.  

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × دو =