چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶:۲۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

سفیر : ایران آماده مساعی مشترک برای رفع سوء‌تفاهم‌ها در منطقه است

به‌ گزارش روز جمعه فرهنگ سار، «سید محمدعلی حسینی» در مصاحبه‌ای با شبکه پاکستانی “۲۴” در اسلام‌آباد گفت: ایران از ابتکار عمل نخست وزیر پاکستان مبنی بر میانجیگری میان تهران و ریاض استقبال کرده و از آن حمایت کرده است. این در حالی است که اسلام آباد پاسخ مناسبی از طرف عربستانی دریافت نکرده است. […]



به‌ گزارش روز جمعه فرهنگ سار، «سید محمدعلی حسینی» در مصاحبه‌ای با شبکه پاکستانی “۲۴” در اسلام‌آباد گفت: ایران از ابتکار عمل نخست وزیر پاکستان مبنی بر میانجیگری میان تهران و ریاض استقبال کرده و از آن حمایت کرده است. این در حالی است که اسلام آباد پاسخ مناسبی از طرف عربستانی دریافت نکرده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال راهکارهای مناسب برای رفع سوء‌تفاهم‌ها است و ارائه طرح صلح از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران به همین منظور به کشورهای منطقه خلیج فارس ارائه گردیده است.

حسینی اظهار داشت: تهران ابتکار میانجی‌گری اسلام‌آباد برای کمک به تنش‌زدایی با ریاض را پذیرفت و از این مساعی منطقه‌ای توسط «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان تمجید می‌کند.

سفیر کشورمان درباره مسئله کشمیر نیز گفت: کشمیر مانند آن زخم دردناکی است که یادآور دوران امپریالیسم است.

وی درخصوص روابط ایران و پاکستان و تاکید بر رو به رشد بودن این مناسبات طی سال‌های اخیر گفت: مقام‌های بلندپایه دو کشور همسایه اراده جدی برای تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه دارند.

حسینی اظهار داشت: برخی از طرف‌ها نمی‌توانند شاهد رشد روابط پاکستان و ایران باشند به همین دلیل دست به حمایت و پشتیبانی از عناصر تروریستی و گروه‌های جدایی طلب می‌زنند که تهدیدی مشترک برای تهران و اسلام‌آباد محسوب می‌شوند.

سفیر ایران در پاکستان تاکید کرد: ما معتقدیم با تلاش رهبران هر دو کشور می توان مشکلات و موانع در مسیر توسعه روابط و همکاری‌ها را برطرف کرد.

وی همچنین اعلام کرد: اجلاس آتی بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان و کمیته مشترک تجارت مرزی نیز در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 5 =