پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۱۵:۴۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

چهره صاحب‌نام هالیوود: آمریکا به دگرگونی نیاز دارد

به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار، رد فورد در مقاله ای که روز یکشنبه در تارنمای شبکه خبری سی ان ان منتشر شد، می نویسد: «می خواهم به پرسشی مهم پاسخ دهم» و در ادامه به فیلمی اشاره می کند که وی در اوایل دهه هفتاد میلادی به نام «نامزد» (The Candidate) در نقش فردی […]



به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار، رد فورد در مقاله ای که روز یکشنبه در تارنمای شبکه خبری سی ان ان منتشر شد، می نویسد: «می خواهم به پرسشی مهم پاسخ دهم» و در ادامه به فیلمی اشاره می کند که وی در اوایل دهه هفتاد میلادی به نام «نامزد» (The Candidate) در نقش فردی بازی کرده که تلاش دارد تا به عنوان سناتور ایالت کالیفرنیا انتخاب شود و در این فیلم این پرسش بزرگ در دیالوگ آخر درباره وضعیت آمریکا پاسخ داده می شود.

نقاط ضعفی که می تواند آمریکا را مشتعل سازد

رد فورد همچنین بازیگر فیلم  «همه مردان رئیس جمهوری ۱۹۷۶» است که درباره  رسوایی «واتر گیت» بود در مقاله انتقادی از رئیس جمهوری کنونی آمریکا می نویسد: چه در آن فیلم و چه در واقعیت امروز آمریکا، هرگز خواسته نشده تا به ضعف هایی که می تواند آمریکا را در شعله های آتش بسوزاند، پرداخته شود.

وی در ادامه نوشت: آتش سوزی مهیبی که در ایالت های اورگان، کالیفرنیا، واشنگتن و کلورادو شاهد آن  بودیم، توجه رسانه های را به خود جلب کرد، امری که محتمل بود، اما نکته اصلی که تغییر آب و هوا باشد، به آن پرداخته نشد.

دروغ هایی که از واقعیت آنها آگاهیم

این هنرپیشه آمریکایی از ضعف آگاهی آمریکایی ها نسبت به مسائل مهم جهانی و اینکه رسانه های خبری مهم ترین منبع  اطلاعاتی آنها هستند و دروغ هایی که ترامپ تلاش می کند از این طریق به ذهن مخاطب درباره پاره ای از واقعیت ها تزریق کند، اشاره کرد.

ردفورد نوشت: ما  در آستانه برگزاری انتخابات آمریکا هستیم، کشور هم اکنون با پرسش هایی عدیده ای  همچون شیوع ویروس کرنا، وضعیت  روانی و جسمی شخص رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه به کووید-۱۹ مبتلا شد، سوءمدیریت دولت فدرال در ادامه ارائه  بسته محرک های اقتصادی به خانواده ها و اقتصادهای کوچک، نگرانی درباره سلامت انتخابات، نژادپرستی نظام مند در آمریکا و دیگر مشکلاتی که به سختی می توان آنها را فهرست کرد؛ مواجه است.

این بازیگر مطرح آمریکایی تاکید کرد: «در پاسخ به این بحران ها، دروغ  هایی گفته می شود که ما به خوبی با بودن فن آوری امروزی قادر به کشف حقایق آن هستیم».

فرافکنی رئیس جمهوری آمریکا

رد فورد درادامه مطلب انتقادی خود نوشت: اینها درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش ها «موضوع را تغییر» (فرافکنی) می دهد.

جای تعجب نیست  که مسائل اساسی دراین زمینه نادیده گرفته شوند، بخصوص ریشه بروز این علت ها که نیازمند کندوکاو عمیقی است.

انبوه مشکلات لازمه کارزار انتخاباتی نیست

این هنرپیشه صاحب نام آمریکایی درادامه نوشت: (بنابراین) انبوهی از مشکلات عدیده نمی تواند موضوعی برای یک کارزار انتخاباتی بزرگی باشد یا اینکه مردم را به پای صندوق های رای بکشاند.

 پاسخ به این وضعیت؛ دگرگونی اساسی

رد فورد دراین مقاله که بر روی تارنمای خبری سی ان ان قرار گرفت، نوشت: برای تمامی این وضعیت، امیدوارم که در (انتخابات) ماه نوامبر(ابان)، دگرگونی اساسی رخ دهد، چراکه انتخابات محور اساسی در یک نظام مبتنی بر دموکراسی است.

«فهرستی از مشکلاتی که توسط این رئیس جمهوری در آمریکا به بار آمده بسیار طولانی است که برای نسل ها این مساله دلهره آور خواهد بود، بنابراین در این برهه باید تمام کشور بر آن چیزی که اهمیت دارد متمرکز شود».

رد فورد مقاله خود را با جمله ای که در فیلم «نامزد» گفته بود، به پایان برد: «اکنون ما (آمریکایی ها) می خواهیم چه کنیم؟».

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳  نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود به یکی از بی سابقه ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بدل شده است، دونالد ترامپ اندک زمانی پس از شکست در نخستین مناظره انتخاباتی در برابر رقیب دموکرات خود، در یازدهم مهرماه  درپیام توئیتی خود و همسرش را آلوده به کووید-۱۹ اعلام کرد و طی پنج روز  از بیمارستان والتر رید واقع در شمال پایتخت آمریکا به کاخ سفید بازگشت و دوره قرنطینه دوهفته ای خود را زیر پا نهاد.

اکنون که وی به ناقل ویروس کرونا شناخته می شود از حضور در کارزار انتخاباتی در روز دوشنبه در ایالت فلوریدا خبر داد، این درحالی است که بنا بر گزارش رسانه های آمریکایی پزشکان کاخ سفید مدعی شدند که ترامپ ناقل کووید-۱۹ نیست.

این درحالی بود که ترامپ با توجه به شکست در نخستین مناظره انتخاباتی با رقیب دموکرات خود، با اصرار براینکه دومین مناظره باید حضور برگزار شود و وی مناظره مجازی را نمی پذیرد، لغو شدو بدین ترتیب از شکست احتمالی  دیگر  در برابر بایدن، گریخت.

آمریکایی ها از بحران های که به علت سو مدیریت ترامپ بوده همچون اعتراض هاس سراسی علیه نژاد پرستی و شیوع ویروس کرونا و اکنون نیز وقوع توفان دریایی ویرانگر «دلتا» درنواحی جنوبی و شرق میانه آمریکا، دست به گریبان هستند.

**۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 + چهار =