یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱:۳۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

عکاسان ایرانی منتخب نمایشگاه کرونا در مونیخ آلمان

با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن در سراسر دنیا، عکاسان مستند در کشورهای مختلف مانند هر رویداد دیگری تصمیم به ثبت آثار و تغییر و تحولات شهر، مردم و آداب و معاشرت‌ها گرفتند. از این رو کشور آلمان تصمیم گرفت با برگزاری رقابتی در میان دیگر کشورهای دنیا، مجموع آثار عکاسان از این […]



با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن در سراسر دنیا، عکاسان مستند در کشورهای مختلف مانند هر رویداد دیگری تصمیم به ثبت آثار و تغییر و تحولات شهر، مردم و آداب و معاشرت‌ها گرفتند.

از این رو کشور آلمان تصمیم گرفت با برگزاری رقابتی در میان دیگر کشورهای دنیا، مجموع آثار عکاسان از این رویداد فراگیر را وارد رقابت کند و وجه هنری به آن دهد. 

در این رقابت عکاسان زیادی از ۳۷ کشور در دنیا شرکت کردند و آثار خود را به رقابت جهانی کشاندند. در نهایت طی داوری‌های صورت گرفته از تیم هفت نفره داوری متشکل از عکاسان مطرح بین‌المللی از جمله عکاس اتریشی، آلمانی و…، از این ۳۷ کشور ۹ شهر وارد رقابت شدند که مجموعه آثار ۱۲ فریمی علی حدادی‌اصل و زهره سلیمی از تهران- ایران رتبه نخست را کسب کرد.

بنا بر این گزارش تمامی آثار راه یافته از ۹ کشور که در مجموع ۷۰ عکس از شهرهای کیف، تهران، قاهره، بمبئی، رم، نیویورک، لندن و شهرهایی در آلمان و اتریش، در سه بخش مکانها، انسان‌ها و علام بحران، از ۲۱ اکتبر در گالری مرکز فرهنگی pasinger Fabrik در مونیخ با عنوان نمایشگاه Empty Spaceshuttle & Social Distancing به نمایش گذاشته شده و تا ۲۹ نوامبر این نمایشگاه دایر خواهد بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × 2 =