سه شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۹:۵۰
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

صنعت صنایع‌دستی بیشتر از یارانه می‌تواند به مردم کمک کند

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، غلامعلی حداد عادل امروز (دوشنبه، ۲۲ دی) در مراسم اعطای گواهینامه شهرها و روستا ملی صنایع دستی در کاخ نیاوران، با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی گفت: محتاج معرفی و عرضه گسترده صنایع دستی در کشور هستیم.وی با تاکید بر ضرورت اقتصادی شدن صنایع‌دستی در کشور اقتصادی افزود: این صنعت می‌تواند مهمترین کمک برای مردم […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، غلامعلی حداد عادل امروز (دوشنبه، ۲۲ دی) در مراسم اعطای گواهینامه شهرها و روستا ملی صنایع دستی در کاخ نیاوران، با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی گفت: محتاج معرفی و عرضه گسترده صنایع دستی در کشور هستیم.
وی با تاکید بر ضرورت اقتصادی شدن صنایع‌دستی در کشور اقتصادی افزود: این صنعت می‌تواند مهمترین کمک برای مردم شهرها و روستاهای آسیب‌دیده باشد و بسیار بیشتر از یارانه به مردم محروم کمک کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به صنایع دستی ایران در کشورهای دیگر گفت: بسیاری گردشگران خارجی به این منظور به ایران می‌آیند که چیزی در ایران ببینند در کشور خودشان وجود ندارد.
حدادعادل با اشاره به ضرورت تجارب و دانش از سوی استادکاران به جوانان گفت: باید انتقال تجارب و دانش تسویه استادکاران به جوانان انجام بگیرد، کار تربیت نیروی انسانی باید در دستور وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار بگیرد.
ادامه دارد…

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 + هفده =