پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۸:۵۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶

ترامپ همچنان مدعی تقلب در انتخابات آمریکا است

به گزارش فرهنگ سار، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود به استناد اظهار نظری در فاکس نیوز نوشت: شاید بزرگترین تفاوت بین ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ وجود این واقعیت است که من از ۶۳ میلیون رای به ۷۵ میلیون رای رسیدم. یک رکورد ۱۲ میلیونی افزایش رای. وی ادامه داد: اوباما (در دور دوم) ۲ […]



به گزارش فرهنگ سار، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود به استناد اظهار نظری در فاکس نیوز نوشت: شاید بزرگترین تفاوت بین ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ وجود این واقعیت است که من از ۶۳ میلیون رای به ۷۵ میلیون رای رسیدم. یک رکورد ۱۲ میلیونی افزایش رای.

وی ادامه داد: اوباما (در دور دوم) ۲ میلیون رای کمتر آورد و پیروز شد. تقلب در انتخابات !!!

از زمانی که شبکه خبری فاکس نیوز زودتر از موعد پیروزی بایدن در آریزونا را اعلام کرد و با وجود فشار ترامپ و تیم او حاضر به تغییر آن نشد، خصومت ترامپ با تنها رسانه محبوبش هم شکل گرفت و از آن روز با حمله به این شبکه خبری در تلاش است، جایگزین دیگری را برای آن بیابد.

ترامپ درباره این شبکه هم امروز نوشت: باور نمی کنم فاکس‌نیوز در رتبه‌بندی چقدر بد عمل می‌کند. آنها درست به دست دموکرات‌های چپ رادیکال بازی کردند و اکنون در بلاتکلیفی شناور هستند.

وی با انتقاد از استخدام دونا برازیل رئیس موقت کمیته ملی دموکرات‌ها در این شبکه خبری، ادامه داد: بسیار بدتر، اجازه دادن به تبلیغات منفی و بی ویرایش بدون پایان. فاکس نیوز مرده است. واقعا ناراحتم!

برخی از تحلیلگران بر این باورند ترامپ در پی مطرح کردن نیوزمکس و او ای ان است.

ترامپ همچنین، پیش از موعد انتخابات در ۱۳ آبان ماه، انتخابات پستی را تقلب‌آور معرفی می‌کرد و با گذشت بیش از یک ماه از آن، همچنان نتیجه را نپذیرفته و مدعی تقلب شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی آرای ۷۵ میلیونی خود را مشروع می‌داند که بخش مهمی از آن پستی واصل شده است اما آرای ۸۱ میلیونی رقیب خود را به کلی غیرقانونی برمی‌شمارد.

تاکنون شکایت‌های متعدد ترامپ و تیم او در محاکم مختلف به ویژه دیوان عالی آمریکا رد شده است. در نشست روز دوشنبه گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم بایدن با ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای ترامپ، به طور رسمی به پیروزی رسید.

نتیجه این نشست باید در ۱۷ دیماه در نشست کنگره که به ریاست مایک پنس معاون اول ترامپ برگزار می‌شود، به تایید برسد. هرچند ممکن است جمهوریخواهان نسبت به نتایج برخی ایالت‌ها اعتراض کنند و نشست مجزای سنا و مجلس نمایندگان برای بررسی آن تشکیل شود اما وارد دانسته شدن این اعتراض منوط به توافق هر دو مجلس است.

با وجود اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان، تحقق این مساله محتمل نیست و بنابراین به نظر می‌رسد مراسم تحلیف بایدن در ۲۰ ژانویه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 + 9 =