چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶:۳۵
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

روزشمار انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ کرونایی شدن ترامپ، سورپریز اکتبر

به گزارش فرهنگ سار، درصورت صحت داشتن خبر ابتلای دونالد ترامپ به کووید ۱۹، فعالیت های انتخاباتی او به شدت تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و احتمال لغو شدن مناظره های بعدی او وجود دارد. در این صورت، بخت یار بایدن خواهد بود و فرصتی طلایی برای او تا در این روزهای باقیمانده، بهترین بهره […]



به گزارش فرهنگ سار، درصورت صحت داشتن خبر ابتلای دونالد ترامپ به کووید ۱۹، فعالیت های انتخاباتی او به شدت تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و احتمال لغو شدن مناظره های بعدی او وجود دارد. در این صورت، بخت یار بایدن خواهد بود و فرصتی طلایی برای او تا در این روزهای باقیمانده، بهترین بهره برداری های تبلیغاتی را به نفع خود داشته باشد.

برخی از رسانه‌ها با توجه به اعلام مثبت شدن آزمایش کرونای تعدادی دیگر از مقام‌های دولت ترامپ و جمهوریخواهان کنگره، منشأ سرایت این ویروس را در مراسم معارفه شنبه پیش (۵ مهر) امی برت، نامزد محافظه کار دیوان عالی می‌دانند. وی در تابستان به کووید مبتلا شده و پس از کسالتی مختصر بهبود یافته بود.

به نوشته تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین، تعدادی از مقام‌هایی که در روزهای اخیر آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده در جریان مراسم مزبور که فاصله گذاری اجتماعی نیز در آن رعایت نشده بود، کنار یکدیگر نشسته بودند.

تارنمای هیل نیز هشدار داد که ترامپ در جریان مراسم فوق و پس از آن نیز در همایش‌های انتخاباتی شرکت کرده و با برخی از دوستان خود دیدار کرده است. از جمله این افراد می‌توان به اعضای کنگره و اصحاب رسانه، رودی جولیانی و کریس کریستی اشاره کرد. نتیجه آزمایش دیگر اعضای خانواده ترامپ، جو بایدن رقیب دموکرات وی و معاونش مایک پنس منفی بوده است.

از سوی دیگر ابتلای ترامپ به کرونا موجب برانگیخته شدن احساسات هواداران و مخالفان وی شده تا جائیکه برخی از مقام‌های پیشین دمکرات در توییتر برای او طلب مرگ کرده‌اند. زارا رحیم، از کارکنان کاخ سفید در دولت باراک اوباما و سخنگوی هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ در توییتی که بعداً آن را حذف کرد، آرزوی مرگ رئیس‌جمهوری آمریکا را کرد. توییتر با هشدار نسبت به این رویه تهدید کرد که بر اساس مقرراتی که از بهار امسال به اجرا گذاشته، انتشار چنین مطالبی خلاف خط مشی این تارنما بوده، با آن برخورد شده و حساب کاربر خاطی بسته خواهد شد.

گفتنی است که جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ و باراک اوباما سلف وی در پیامهایی جداگانه برای وی آرزوی شفای عاجل کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از اعلام بیماریش تلاش کرد تا با پای خود سوار بالگرد شده و با توییت از درون بیمارستان خیال هواداران خود را از مساعد بودن حالش راحت کند. با این وجود تارنمای رادیوی ملی همگانی آمریکا (ان پی آر) هشدار داد که وضع جسمانی ترامپ وی را در زمره بیماران پر ریسک قرار می‌دهد. به نوشته این تارنما، با وجود آنکه ترامپ ۷۴ ساله سیگار نکشیده و لب به مشروب نمی‌زند، وزن ۱۲۰ کیلویی و سن بالا و مذکر بودنش موجب شده تا در زمره افرادی قرار گیرد که ابتلا به کرونا برای آنان خطرناک بوده و احتمال فوت آنان را بیشتر می‌سازد.

به نوشته این تارنما، ترامپ از مکمل‌های روی و ویتامین دی استفاده می‌کند که خاصیت اصلی آنها تقویت سیستم ایمنی بدن است. وی همچنین برای کاهش سطح کلسترول خون خود دارو مصرف کرده و کلسیم خونش نیز نسبتأ بالا است. در آخرین اطلاعیه پزشک ترامپ قید شده که وی نیازی به اکسیژن درمانی ندارد ولی پس از تزریق پادتن، داروی ضد ویروس رمدسیویر نیز به وی تزریق شده است.

هرچند ابتلای ترامپ به کرونا سروصدای بسیاری به پا کرده ولی برخی دیگر از سران کشورها نیز به این بیماری مبتلا شده و بهبودیافته‌اند. بورس جانسون نخست‌وزیر انگلیس، ژایر بولسونارو رئیس‌جمهوری برزیل، خوآن اورلاندو هرناندز رئیس‌جمهوری هندوراس، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس، الخاندرو گیاماتی رئیس‌جمهوری گواتمالا، لوئیس ابینادر رئیس‌جمهوری منتخب دومینیکن، پرنس آلبرت دوم حاکم موناکو و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان از این جمله‌اند که برخی از آنان در پیامهایی به همتای آمریکایی خود برای وی آرزوی بهبودی و سلامت کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × پنج =