جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۱:۰۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

ترامپ برای شرکت در کارزار انتخاباتی راهی فلوریدا می‌شود

به گزارش روز شنبه فرهنگ سار، ترامپ درحالی  ساعاتی پیش در حساب توئیتر خود از رفتن به فلوریدا خبر داد که بنابر توصیه های پزشکی وی بعنوان ناقل ویروس کرونا باید دوران قرنطینه خود را سپری کند. ترامپ درحساب توئیتر شخصی خود نوشت: روز دوشنبه به زودی در «سنفورد» (Sanford) ایالت فلوریدا برای یک گردهمایی بزرگ خواهیم […]



به گزارش روز شنبه فرهنگ سار، ترامپ درحالی  ساعاتی پیش در حساب توئیتر خود از رفتن به فلوریدا خبر داد که بنابر توصیه های پزشکی وی بعنوان ناقل ویروس کرونا باید دوران قرنطینه خود را سپری کند.

ترامپ درحساب توئیتر شخصی خود نوشت: روز دوشنبه به زودی در «سنفورد» (Sanford) ایالت فلوریدا برای یک گردهمایی بزرگ خواهیم بود.

ترامپ درحالی قصد رفتن به فلوریدا را دارد که با توجه به آلوده بودن به ویروس کرونا، یک فرد ناقل به این ویروس به شمار می رود، چراکه  خطر آلوده کردن  اطرافیان خود با حضور در این همایش را دارد.

از سویی دیگر مناظره دومین مناظره بین ترامپ  با جو بایدن رقیبت دموکرات انتخاباتی وی لغو شد، ترامپ با علم بر اینکه مناظره حضوری به علت آلوده بودن وی به کووید-۱۹ میسر نخواهد بود، انجام مناظره مجازی را رد و بر مناظره حضوری تاکید ورزید.

ترامپ در نخستین مناظره با جو بایدن که نهم مهرماه برگزار شد، در نظرسنجی های به عمل آمده در پایان بازنده این  مناظره شناخته شد.

 ترامپ با  ۴۳ درصد آرا در برابر ۵۶ درصد آرای بایدن در این مناظره عرصه را به  رقیب دموکرات خود باخت.

اما اندک زمانی بعد، ترامپ یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند وی سپس به دنبال وخامت بیماری به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد.

رسانه های حامی دموکرات ها به خبر ابتلای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به بیماری کووید ۱۹ با دیده تردید ‌نگریستند در حالیکه او در شش ماه گذشته به عناوین مختلفی منکر این ویروس شده بود و با طرح پرسش‌های مختلف و با توجه به سوابق ترامپ در “دروغگویی”، آن را ترفندی انتخاباتی ‌دانستند.

بنابر نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی سی ان ان و موسسه نظرسنجی «اس. اس. آر. اس» (CNN/SSRS) که از ۱۰  تا ۱۳ مهرماه از یکهزار و ۲۰۵ شهروند آمریکایی به عمل آمد نشان داد  که ۶۹ درصد آمریکایی ها تا حدی و یا بطورکل به اظهار مقامات کاخ سفید درباره ابتلای ترامپ به کووید-۱۹، اعتماد ندارند.

ترامپ که تنها به مدت سه روز برای مداوای خود در بیمارستان والتر رید در شمال پایخت آمریکا به سر برد، به کاخ سفید بازگشت و در برابر دوربین رسانه ها ماسک بهداشتی خود را از چهره برداشت و آن را در جیب کتش قرار داد.

«لانرس گاستن» (Lawrence Gostin) بنیانگذار و مدیر  موسسه «اونیل» در زمینه حقوق بهداشت جهانی» (Public health law) در انتقادی صریح از آنچه ترامپ انجام و پیامی نادرست را به آمریکایی ها داد، به سی ان ان گفت: چنین رفتاری از سوی ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا حاکی از آن است که وی وجاهت اخلاقی ندارد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹ با پرداختن به رفتار ترامپ در یک گزارش انتقادی نوشت: رفتارهای ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا باید سرلوحه ای برای دیگر آمریکایی ها باشد، اما وی با رفتاری مغایر با دستورالعمل های اعلام شده برای مقابله با ویروس کرونا، پیام های متناقضی به دیگران می فرستد.

ترامپ درحالی قصد دارد بعنوان ناقل به بیماری کووید-۱۹ راهی ایالت فلوریدا شود که هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از هفت  میلیون و ۸۹۰هزار نفر عبود کرد که از این تعداد نیز بیش از ۲۱۸ هزار نفر جان باخته اند، کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی وضعیت کنونی آمریکا در شیوع این ویروس را متوجه سو مدیریت ترامپ و دولت وی دانسته اند.

**۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − نه =