پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۰:۳۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

«تاکایف»: واکسیناسیون تنها راه پیروزی بر همه گیری کروناست

رئیس جمهور قزاقستان گفت: این کشور توانست حادترین مرحله پاندمی را پشت سر کند، اما پیروزی بر این ویروس همه گیر تنها از طریق واکسیناسیون امکانپذیر است.



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف»، رئیس جمهور قزاقستان در صفحه توییتر خود در مورد نتایج مبارزه یک ساله این کشور با همه گیری کرونا مطالبی را بیان کرد.

در این پیام آمده است: دقیقا یک سال پیش، سازمان جهانی بهداشت در مورد آغاز شیوع یک بیماری همه گیر اعلام کرد. در این مدت قزاقستان مانند همه دنیا مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت و اقدامات قاطعی را برای محافظ از زندگی و سلامت شهروندان انجام داد.

در دوره وضعیت اضطراری افرادی که بدون منابع درآمد مانده بودند توسط دولت از کمک های مالی و سایر کمک های لازم برخوردار شدند.

به لطف اتحاد و حمایت متقابل، ما توانستیم حادترین مرحله بیماری همه گیر را پشت سر کنیم. اما این بیماری موذی هنوز هم تهدید بزرگی را به همراه دارد. شکست این ویروس تنها از طریق واکسیناسیون امکانپذیر است. از همه هموطنان دعوت می‌کنم مراقب خود و اطرافیان باشند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت قزاقستان تا ۱۰ مارس سال جاری در این کشور ۲۲۰ هزار و ۷۷۰ مورد ابتلا به کرونا ثبت شده که از این میان ۲۰۴ هزار و ۱۲۹ نفر بهبود و ۲۸۳۰ تن دیگر بر اثر این بیماری فوت کردند.

تعداد افراد مبتلا به بیماری ذات الریه با علائم کرونا در این کشور ۴۹ هزار و ۶۲۹ نفر اعلام شده که تاکنون ۴۴ هزار و ۳۵۸ نفر از آنها بهبود و ۶۵۰ تن دیگر جان باختند.

شایان ذکر است که در تاریخ ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی سازمان جهانی بهداشت  همه گیری کرونا اعلام کرد.

«تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که شیوع ویروس جدید کرونا در جهان به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است.

انتهای پیام/.


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − هفت =