چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰:۴۶
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

انتقاد عضو انصارالله از سیاست برنامه جهانی غذا در یمن

به گزارش فرهنگ سار به نقل از المسیره، الحوثی «دیوید بیزلی» مدیر برنامه جهانی غذا را متهم کرد که از ورود کمک‌ها به صنعاء و استان‌های تحت کنترل انصارالله و همچنین از ورود فرآورده‌های نفتی به این استان‌ها به بهانه نبود توافقی در این زمینه جلوگیری می کند. وی گفت: اظهارات بیزلی درخصوص اینکه کمک‌ها […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از المسیره، الحوثی «دیوید بیزلی» مدیر برنامه جهانی غذا را متهم کرد که از ورود کمک‌ها به صنعاء و استان‌های تحت کنترل انصارالله و همچنین از ورود فرآورده‌های نفتی به این استان‌ها به بهانه نبود توافقی در این زمینه جلوگیری می کند.

وی گفت: اظهارات بیزلی درخصوص اینکه کمک‌ها به مناطق تحت کنترل انصارالله کاهش یافته است، واقعیت ندارد و پشت پرده انگیزه های سیاسی دخیل است.

الحوثی از کمک کنندگان و مقام های سازمان برنامه جهانی غذا خواست تا ضوابط شدیدی برای جلوگیری از استمرار اقدامات غیرانسانی در پیش گیرند.

پیش تر “مارک لوکاک” مسؤول کمک رسانی سازمان ملل متحد، هشدار داده بود که یمن با “بزرگترین قحطی با میلیون‌ها قربانی” روبرو می‌شود.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

براثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک + 3 =