پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۰۴:۲۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

ائتلاف سعودی بیش از ۳ میلیارد دلار خسارت به فرودگاه صنعاء وارد آورد

مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعاء تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی تاکنون با حملات مستقیم به این فرودگاه و تعطیلی آن بیش از سه و نیم میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، «خالد الشایف» مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعاء همزمان با ششمین سالروز جنگ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن، از وارد آمدن خسارت‌های اقتصادی به این فرودگاه در طول جنگ خبر داد.

الشایف در مصاحبه با شبکه المسیره گفت که خسارت مالی ناشی از حملات مستقیم به فرودگاه بین‌المللی صنعاء بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود که خسارت‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی فرودگاه صنعاء به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

ائتلاف متجاوز سعودی از ۹ آگوست ۲۰۱۶ ممنوعیت پرواز در فرودگاه صنعاء و تعطیلی آن را اعلام کرد و گذشته از آن در طول شش سال گذشته چندین بار این فرودگاه را هدف حمله قرار داده است.

پیش‌تر نیز مرکز حقوق بشر «عین الانسانیه» در یمن در تازه‌ترین آمار از تلفات غیر نظامیان و خسارات وارده به یمن از ۴۳۵۹۳ شهید و مجروح خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، در بخش زیرساخت‌ها نیز جنگنده‌های سعودی ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۴۷۶۴ جاده و پل، ۳۰۷ ایستگاه و مولد برق، ۵۵۱ شبکه و ایستگاه ارتباطی و ۲۲۲۸ مخزن آب را هدف قرار داده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده + 7 =