پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳:۴۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۲۳

انتخابات ۲۰۲۰/بالاترین خطر، ترامپ یا سوسیالیسم؟

به گزارش فرهنگ سار، ۲۴ روز مانده به انتخابات ۱۳ آبان ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ که ۸ روز پیش به طور رسمی از ابتلای خود به کرونا خبر داده بود، در بالکن کاخ سفید برای جمعی از رنگین‌پوستان خود با موضوع حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز و نیروهای پلیس سخنرانی کرد. کوبیدن بر طبل تفرقه […]



به گزارش فرهنگ سار، ۲۴ روز مانده به انتخابات ۱۳ آبان ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ که ۸ روز پیش به طور رسمی از ابتلای خود به کرونا خبر داده بود، در بالکن کاخ سفید برای جمعی از رنگین‌پوستان خود با موضوع حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز و نیروهای پلیس سخنرانی کرد.

کوبیدن بر طبل تفرقه

ترامپ در این سخنرانی کوشید بر طبل تفرقه بین معترضان نابرابری نژادی و حامیان پلیس، هل دادن دموکرات‌ها به دامن سوسیالیسم و آنچه که او چپ افراطی نام می‌برد و انشقاق بین رنگین‌پوستان بکوبد.

او اعتراض‌هایی که پس از مرگ چند سیاهپوست همچون جورج فلوید شکل گرفت را “جنگ چپ با پلیس” نامید و از مجریان قانون دفاع کرد که از نظر او، برای محافظت از زندگی سیاهپوستان به آنها نیاز دارند.

ترامپ گفت: هیچ کس بیشتر از آمریکایی‌های آفریقایی تبار از جنگ چپ علیه پلیس آسیب ندید. سال گذشته، فقط در ۴ شهر تحت کنترل دموکرات‌ها ، بیش از یکهزار آفریقایی-آمریکایی در نتیجه یک جنایت خشن به قتل رسیدند. شورش‌ها ، غارت‌ها و آتش سوزی‌ها به طور نامتناسبی به جوامع سیاه و لاتین‌تبارها آسیب می‌رساند.

اعتراض‌های “زندگی سیاهان” در طول تابستان معطوف به بی عدالتی نژادی پلیس بود. پایگاه داده واشنگتن پست در مورد هر تیراندازی مرگبار پلیس نشان داده است که میزان کشته شدن سیاه پوستان آمریکایی توسط پلیس بیش از دو برابر نرخ سفیدپوستان است.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، شرکت کنندگان در برنامه امروز کاخ سفید بخشی از گروهی به نام “بلگزیت” هستند که کارزاری برای متقاعد کردن آفریقایی- آمریکایی‌ها و سایر اقلیت‌ها به ترک حزب دموکرات است.

وی همچنین قرار است برنامه کارزار انتخاباتی خود را در روز دوشنبه در فلوریدا که یکی از مناطق مهم رای‌گیری است ،ادامه خواهد داد.

این در حالی است که به خاطر ابتلای وی به کرونا، دومین مناظره با جو بایدن رقیب دموکرات او لغو و برنامه‌ها برای آخرین مناظره در ۲۲ اکتبر متمرکز شده است.

بالاترین خطر

بایدن روز شنبه در اری ، پایتخت پنسیلوانیا یکی از مناطق مهم رقابت انتخاباتی حضور یافت. این شهر در سال ۲۰۱۲ بلیط پیروزی اوباما- بایدن با ۱۶ امتیاز بود اما در سال ۲۰۱۶ با ۲ امتیاز ترامپ پیش افتاد.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، طرح احیای اقتصادی و تاثیر منفی کرونا بر اقشار آسیب‌پذیر را فریاد زد: “انتخاب نمی‌تواند جدی‌تر باشد، خطر نمی‌تواند بیشتر باشد”.

وی ترامپ را متهم کرد که فقط قادر است “جهان را از خیابان پارک ببیند” . وی به جمعیت هشدار داد که ترامپ به دنبال از بین بردن قانون مراقبت بهداشتی مقرون به صرفه است، حتی در زمانی که بیماری همه‌گیر ویروس کرونا نیاز به دسترسی به پوشش خدمات بهداشتی را افزایش می‌دهد.

بایدن گفت: “آمریکا سزاوار یک رئیس جمهوری است که بفهمد مردم به دنبال چه هستند.” “شما در حال حاضر با مشکلات واقعی روبرو هستید و آخرین چیزی که شما نیاز دارید رئیس جمهوری است که آنها را بدتر کند.”

این نامزد ریاست جمهوری آمریکا به مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم این کشور به ویژه این ایالت اشاره کرد و افزود: ۱۱ میلیون شغل از ابتدای همه‌گیری از دست رفته  و هنوز برنگشته است. اخراج موقت به اخراج دائمی تبدیل شده است. از زمان شروع بحران ، هنوز ۶۷۴ هزار شغل تولیدی در سراسر کشور و بیش از ۴۰هزار شغل تولیدی در پنسیلوانیا بازنگشته‌اند.

بایدن مدعی شد در صورت انتخاب ، ۲ تریلیون دلار در زیرساخت‌ها و انرژی پاک و تلاش برای احیای تولیدات آمریکایی سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی متعهد شد که کاهش مالیات ترامپ برای افراد فوق ثروتمند را از بین ببرد اما همچنین قول داد مالیات هیچ کس را که کمتر از ۴۰۰هزار  دلار درآمد دارد، افزایش ندهد.

بایدن در مورد تلاش‌های ترامپ برای حقه‌بازی در رای‌گیری هشدار داد و از طرفداران خود خواست به دقت برگه‌های رای را پر کنند.

– تام ریج فرماندار سابق پنسیلوانیا هم یکی از جمهوریخواهانی است که از بایدن حمایت کرده است.

بایدن گفت: ما ممکن است در همه موارد توافق نداشته باشیم، اما در این مورد اتفاق نظر داریم که این لحظه‌ای است که کشور را فراتر از حزب قرار دهیم.

استفاده از اظهارات ۷ ماه پیش فائوچی

کارزار انتخاباتی ترامپ، کلیپی را منتشر کرد که در آن تاکید دارد رئیس جمهوری آمریکا بیشترین تلاش را برای مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است.

گوینده آگهی می‌گوید: رئیس جمهوری ترامپ در حال بهبودی از ویروس کرونا است و آمریکا نیز همین‌طور. ما با هم برای مقابله با این چالش، محافظت از بزرگترها، تهیه داروهای نجات‌دهنده از زمان گزارش و با کمترین هزینه، تلاش کردیم. رئیس جمهوری ترامپ با ویروس به طور جدی مقابله کرد، همانطور که رهبران باید این کار را انجام دهند.

در این آگهی تبلیغاتی که به تایید ترامپ هم رسیده است، اظهار نظر چند ثانیه‌ای از آنتونی فائوچی رئیس مرکز پیشگیری بیماری‌های عفونی آمریکا در ماه مارس (۷ ماه پیش و در اوایل همه‌گیری) پخش می‌شود که می‌گوید: نمی‌توانم تصور کنم که کسی بتواند کارهای بیشتری انجام دهد.

این در حالی است که فائوچی و ترامپ بارها دچار اختلاف نظر شده‌اند و رئیس جمهوری آمریکا هرگز توصیه این متخصص بیماری‌های عفونی را در استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی  جدی نگرفت.

رد دادخواست تیم انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا

یک قاضی فدرال در پنسیلوانیا دادخواست کارزار انتخاباتی ترامپ را در مورد بسیاری از موضوعات رای گیری رد کرد.

قاضی نیکلاس رانجان روز شنبه در منطقه غربی پنسیلوانیا حکم داد که ادعاهای کارزار انتخاباتی ترامپ در مورد کلاهبرداری در رای‌گیری فاقد شواهد کافی است و مردود اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه شاید شاکیان نیازی به اثبات تقلب واقعی در رای‌گیری نداشته باشند اما حداقل باید ثابت کنند که چنین تقلبی” قطعا قریب‌الوقوع است اما آنها نتوانستند این کار را انجام دهند.

این تصمیم نشان دهنده یک پیروزی بزرگ برای دموکرات ها است که به دنبال گسترش رای‌گیری از طریق پست و ارائه گزینه‌های بیشتر برای رای دهندگانی هستند که به دلیل خطر آلودگی به ویروس کرونا، مایل به رای دهی شخصی هستند.

ایمیل کلینتون فرصتی برای بایدن

موضوع ایمیل‌های هیلاری کلینتون که از سال ۲۰۱۶ تا کنون توسط دونالد ترامپ مطرح می‌شود، در آستانه برگزاری انتخابات بار دیگر پررنگ‌تر شده است.

ترامپ هربار که از هیلاری نام می‌برد از واژه فرتوت استفاده می‌کند اما به نظر می‌رسد هیلاری و تیم انتخاباتی بایدن، از این مساله چندان ناخشنود نیستند و آن را فرصتی برای بایدن می‌بینند که از حملات مستقیم ترامپ در امان باشد.

مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ هم ادعا کرده است در نزدیکی انتخابات اسناد این ایمیل‌ها را منتشر خواهند کرد.

ماجرای ایمیل این است که گفته می‌شود هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت خارجه، از ایمیل شخصی خود برای برخی امور استفاده کرده است.

کلینتون در این زمینه اظهار کرده است شرط می‌بندم که می‌توانیم بایدن-هریس را مستقیم تا ۳ نوامبر تامین مالی کنیم.

انتقاد از اهانت ترامپ به هریس

سناتور رنگین پوست کوری بوکر از ترامپ انتقاد کرد که کامالا هریس را “هیولا” خوانده است و گفت: این حملات غیرانسانی مقامات کشور ما علیه زنان رنگین پوست هرگز قابل تحمل نیست. نژادپرستی و زن ستیزی که متوجه کامالا شده باید اکنون متوقف شود.

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز که نخستین مصاحبه تلویزیونی پس از ابتلا به کرونا محسوب می‌شد، از کامالا هریس به عنوان «هیولا» نام برد.

ترامپ غالبا دشمنان سیاسی خود را تحقیر می‌کند، اما حقیرترین و غیرانسانی‌ترین لقب‌ها را برای زنان، به ویژه زنان رنگین پوستان استفاده کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه + سیزده =