چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۱:۰۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

رژیم صهیونیستی و سازشکاران عرب در جبهه واحد علیه حزب‌الله لبنان

به گزارش فرهنگ سار از پایگاه خبری “فلسطین الان”، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) مدعی شد: در ماه‌های گذشته با تغییر دیدگاه برخی کشورهای جهان در باره حزب‌الله از یک سازمان مدنی سیاسی به یک سازمان تروریستی، تصوری متفاوت در باره حزب‌الله در حال شکل‌گیری است و توسعه روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای حاشیه […]



به گزارش فرهنگ سار از پایگاه خبری “فلسطین الان”، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) مدعی شد: در ماه‌های گذشته با تغییر دیدگاه برخی کشورهای جهان در باره حزب‌الله از یک سازمان مدنی سیاسی به یک سازمان تروریستی، تصوری متفاوت در باره حزب‌الله در حال شکل‌گیری است و توسعه روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای حاشیه خلیج فارس منجر به برنامه‌ریزی برای فعالیت مشترک کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی در این خصوص شده است.

این روزنامه صهیونیستی ادعا کرد: پس از آغاز عملیات دیپلماتیکی که وزارت امور خارجه اسرائیل آغاز کرد، در دو سال اخیر ۱۴ کشور فعالیت‌های حزب‌الله را ممنوع کردند که نیمی از آنها که آلمان، انگلیس، سوئیس، جمهوری چک، کوزوو و گواتمالا هستند در شش ماهه گذشته صورت گرفته است.

این روزنامه به نقل از یک مسؤول ارشد در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: هدف از انجام این اقدامات، تفکیک شاخه غیرنظامی-سیاسی جنبش حزب‌الله است که برای جمع آوری منابع مالی اقدام می‌کند.

این روزنامه نوشت: این کمپین اکنون بر کشورهای اتحادیه اروپایی متمرکز است که تلاش می کنند تنها شاخه نظامی حزب‌الله را بدون آن که شاخه سیاسی آن را شامل شود، تحریم کنند، این درحالی است که شاخه سیاسی حزب‌الله از طریق فعالیت‌های خیریه، آموزشی و سایر فعالیت‌ها مبادرت به جمع آوری کمک مالی به سود خود می‌کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه ۲۱ شهریور از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی نیز ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه‌ای مشترک از امضای توافقنامه ای برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.
مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.
بحرین و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده بودند که با روی کار آمدن ترامپ» در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفت.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید ملت های برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × 1 =