پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۰۸:۲۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳

گریفیتس: طرف‌های درگیر در یمن گزینه صلح را انتخاب کنند

به گزارش فرهنگ سار به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، گریفیتس گفت: پیش‌نویس به‌روز شده‌ای که هفته گذشته ارسال کردم، نظرات آن‌ها (طرف های درگیر) را منعکس و متعادل می‌کند و شامل نقطه نظرات جامعه‌ مدنی، زنان و دیگر صداهای صلح است. وی افزود: درخواست من ساده است، صلح را انتخاب کنید، به جنگ پایان […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، گریفیتس گفت: پیش‌نویس به‌روز شده‌ای که هفته گذشته ارسال کردم، نظرات آن‌ها (طرف های درگیر) را منعکس و متعادل می‌کند و شامل نقطه نظرات جامعه‌ مدنی، زنان و دیگر صداهای صلح است.

وی افزود: درخواست من ساده است، صلح را انتخاب کنید، به جنگ پایان دهید و با ما به صورت فوری برای اعلام بیانیه مشترک، همکاری کنید.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: با وجود وضعیت بد، گزینه‌هایی برای طرفین درگیری همچنان وجود دارد که می‌توانند تشدید خشونت و افزایش رنج مردم یا امتیازات لازم برای احیای روند سیاسی و اجازه حل و فصل را انتخاب کنند.

گریفیتس اضافه کرد: در اوایل همین ماه، من گفتم که یمن در یک دوراهی قرار دارد و تا زمانی که تفنگ‌ها ساکت نشود و روند سیاسی از سرگرفته نشود، این کشور از صلح دور می‌شود و متأسفانه، به نظر می‌رسد اکنون این چیزی است که در حال اتفاق افتادن است.

سازمان ملل متحد به نظارت بر انتخاب‌های طرفین درگیری که به پایان جنگ ختم شود، ادامه خواهد داد.

قرار است نمایندگانی از انصارالله و دولت مستعفی یمن روز چهارشنبه برای ازسرگیری مذاکرات درباره موضوع اسیران دو طرف به سوئیس بروند. این مذاکرات روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 + هفده =