پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷:۵۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷

گاردین: اقدامات ترامپ موجب تجزیه حزب جمهوریخواه می‌شود

به گزارش فرهنگ سار، روزنامه انگلیسی گاردین روز پنجشنبه افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی کار دولت ترامپ و پایان حضور وی در کاخ سفید، سرانجام بخش‌های قابل توجهی از حزب جمهوریخواه که تاکنون وفاداری بی وقفه خود را به رییس جمهوری نشان داده بودند، هم اکنون در حال فاصله گرفتن از وی هستند. به […]



به گزارش فرهنگ سار، روزنامه انگلیسی گاردین روز پنجشنبه افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی کار دولت ترامپ و پایان حضور وی در کاخ سفید، سرانجام بخش‌های قابل توجهی از حزب جمهوریخواه که تاکنون وفاداری بی وقفه خود را به رییس جمهوری نشان داده بودند، هم اکنون در حال فاصله گرفتن از وی هستند.

به طور کل باید گفت که جدایی و فاصله میان ترامپ با جمهوریخواهان موجب شده تا مخالفان وی در یک جبهه متحد قرار بگیرند.

ترامپ در روزهای گذشته با نادیده گرفتن شرایط وخیم شیوع ویروس کرونا در آمریکا و درد و رنج مبتلایان، بسته حمایت مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری کنگره که توسط نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات تهیه شده بود را وتو کرد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین روز چهارشنبه نیز لایحه بودجه نظامی ۷۴۰ میلیارد دلاری این کشور را وتو کرد.

اقدام ترامپ در وتو لایحه بودجه نظامی با واکنش جمهوریخواهان و دموکرات ها رو به رو شد. “مارک وارنر” سناتور دموکرات در بیانیه ای اعلام کرد: منتظر هستم که تلاش بی ثمر و مسخره رئیس جمهوری برای تضعیف امنیت ملی ما باطل شود.

تلاش های دقیقه نودی ترامپ برای ایجاد کارشکنی در برابر تلاش نمایندگان و نپذیرفتن نتایج نهایی انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری در حالیکه که رهبران جمهوریخواه پیروزی بایدن را پذیرفته اند در حالی انجام می شود که بسیاری بر این باورند، تلاش‌ها وی سرانجام منجر به تجزیه حزب جمهوریخواه خواهد شد.

پیش بینی هایی که ترامپ باعث از بین رفتن و انشعاب حزب جمهوری‌خواه خواهد شد، از سال ۲۰۱۵ که وی در انتخابات نامزدهای ریاست پیروز شد تاکنون بسیار مشهود است.

اگرچه همچنان انشعاب رسمی در داخل حزب جمهوریخواه ایجاد نشده اما تلاش های ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ موجب شده که هم حزبی های وی به دو دسته وفاداران و مخالفان رییس جمهوری تبدیل شوند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 + 14 =