چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴:۰۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۲۳

اتحادیه عرب درخواست نشست فوری فلسطین را نپذیرفت

به گزارش فرهنگ سار به نقل از القدس العربی، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب شنبه شب اعلام کرد؛ این اتحادیه ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) نشست عادی در سطح وزیران عرب برگزار خواهد کرد. در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز گزارش داد؛ ابوالغیط در گفت وگوی تلفنی با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفته است: نشست […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از القدس العربی، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب شنبه شب اعلام کرد؛ این اتحادیه ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) نشست عادی در سطح وزیران عرب برگزار خواهد کرد.

در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز گزارش داد؛ ابوالغیط در گفت وگوی تلفنی با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفته است: نشست وزیران عرب ۹ سپتامبر به ریاست فلسطین برگزار خواهد شد.

به دنبال توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، فلسطین خواستار برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب شده بود که بر این اساس، برگزار نخواهد شد

«واصل ابو یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز شنبه گفت: توافق اماراتی- اسرائیلی، نشست فوری اتحادیه عرب را می طلبید تا اینکه آن را به نشست عادی موکول کرد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تأمین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فرو بردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده اند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار + هفت =