سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۲:۴۲
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

پیروزی بایدن؛ نوبت تسویه حساب دموکراتها با جمهوریخواهان

به گزارش روز سه شنبه تارنمای شبکه خبری فاکس نیوز، تعدادی از مقام‌های پیشین و کنونی دموکرات به دنبال آن هستند تا لیست سیاهی از خدمتگزاران دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را تهیه کنند. آلکساندریا اوکازیو کورتز نماینده دموکرات ایالت نیویورک به تازگی در توییتی پرسیده بود: کسی (مشخصات) طفیلی‌های ترامپ را برای زمانی که سعی می‌کنند تا […]



به گزارش روز سه شنبه تارنمای شبکه خبری فاکس نیوز، تعدادی از مقام‌های پیشین و کنونی دموکرات به دنبال آن هستند تا لیست سیاهی از خدمتگزاران دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را تهیه کنند.

آلکساندریا اوکازیو کورتز نماینده دموکرات ایالت نیویورک به تازگی در توییتی پرسیده بود: کسی (مشخصات) طفیلی‌های ترامپ را برای زمانی که سعی می‌کنند تا شراکت در جرم را انکار یا کم اهمیت جلوه دهند، ثبت می‌کند؟ احتمال می‌دهم که در آینده بسیاری از توییت‌ها، نوشته‌ها و تصاویر پاک شوند.

دو فعال دموکرات نیز در مطالبی «پروژه مسئولیت‌پذیری ترامپ» را مطرح کرده و خواهان آن شدند تا همکاران ترامپ خیری از همکاری با این دولت نبینند.

امیلی آبرامز از دستیاران پیشین پیت بوتجیج داوطلب ناکام نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ و مایک سایمون از دست‌اندرکاران کارزار انتخاباتی ۲۰۰۸ باراک اوباما در توییت‌هایی اعلام کردند که این پروژه اطلاعات تمامی حامیان، کارکنان و منصوبان دولت ترامپ را ثبت خواهد کرد. این دو، توییت‌هایشان را اکنون پاک ‌کرده‌اند.

در تارنمای این گروه آمده است: ما از هم‌میهنانمان که با آنها اختلاف نظر سیاسی داریم با آغوش باز استقبال می‌کنیم ولی افرادی که از دولت ترامپ دستمزد گرفتند نباید از تلاش‌های خود برای از بین بردن دموکراسی ما سودی ببرند.

جنیفر رابین مقاله‌نویس واشنگتن‌پست نیز با استقبال از این ایده توییت کرد که اگر جمهوری‌خواهان انتخابات اخیر را به چالش بکشند، آنان را نباید به جامعه «فرهیخته» راه داد.

وی توییت کرد: هر (جمهوری‌خواهی) که انتخابات را رد کرده یا از خواسته‌های رأی‌دهندگان پیروی نکند و یا اتهام بی‌اساس تقلب را مطرح نماید هرگز نباید در مناصب دولتی خدمت کرده یا به عضویت هیئت‌مدیره شرکتی درآید یا مسئولیتی دانشگاهی داشته و در جامعه فرهیخته پذیرفته شود. فهرستش را داریم.

هری سووگان (Hari Sevugan) سخنگوی پیشین باراک اوباما نیز در توییتی خطاب به کورتز، وجود لیست مزبور را تائید و بر تشکیل پروژه مسئولیت‌پذیری ترامپ تأکید کرد.

بایدن با کسب ۲۹۰ رأی گزینشگران در برابر ۲۱۴ رأی دونالد ترامپ، به‌عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شد و کامالا هریس نیز به‌عنوان اولین زن، به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به‌عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوری‌خواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توییت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس‌جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رأی دادند و چه آنهایی که به من رأی ندادند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − 18 =