یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۹:۳۷
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۱۸

وزیر ورزش: منافع ملی در پرونده ویلموتس مد نظر باشد

مسعود سلطانی فر پنجشنبه شب پس از پایان فینال جام حذفی فوتبال در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: نکته ای که لازم است گفته شود اینکه ما در این پرونده وسط راه هستیم و هنوز چیزی صادر نشده و حکم اولیه نیز ناعادلانه بوده است و باید تلاش کنیم این حکم را در دادگاه حکمیت ورزش […]



مسعود سلطانی فر پنجشنبه شب پس از پایان فینال جام حذفی فوتبال در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: نکته ای که لازم است گفته شود اینکه ما در این پرونده وسط راه هستیم و هنوز چیزی صادر نشده و حکم اولیه نیز ناعادلانه بوده است و باید تلاش کنیم این حکم را در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) بشکنیم.  

وی ادامه داد: در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) سه قاضی حضور دارند و دفاع حقوقی ما در این دادگاه به صورت حضوری انجام می‌شود و کارشناسان خبره حقوق بین الملل در این زمینه معتقدند می‌توانیم حکم اولیه فیفا را در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) بشکنیم.  

وزیر ورزش گفت: جلسات مختلفی در این خصوص با مجموعه حقوقی دولت از جمله معاون حقوقی رییس جمهوری، دفتر خدمات بین المللی ریاست جمهوری و معاونت خدمات بین الملل وزارت خارجه و کارشناسان قوی، خبره و مسلط صورت گرفته است و تقریبا همه معتقد بودند با توجه به محتوای قرارداد، این حکم ناعادلانه است.

سلطانی فر افزود: با این ظرفیت به کمک فدراسیون فوتبال خواهیم آمد و امیدواریم این حکم را در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) بشکنیم و اگر آنجا مشکلی به وجود آید در مرحله بعد دادگاه عالی سوئیس را در پیش داریم.

وی اضافه کرد: در کمیسیون اصل ۹۰ جلسه ای در خصوص پرونده ویلموتس برگزار و توضیحات مفصلی داده شد و  هم سازمان بازرسی و هم این کمیسیون موضوع را دنبال می‌کنند، فدراسیون فوتبال و اگر لازم باشد وزارت ورزش و جوانان توضیحات لازم را می‌دهند.

وزیر ورزش به واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز اشاره و بیان کرد: ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه و فرایند خصوصی سازی آنها باید انجام شود با توجه به اینکه مشکلات این دو باشگاه در خصوص بدهی های خارجی حل و فصل شده است سایر مشکلات نیز لازم است رفع شود.

سلطانی‌فر افزود: مطمئن هستیم که خصوصی شدن و از فرایند دولتی خارج شدن این دو باشگاه باعث خواهد شد هم فوتبال این دو باشگاه و هم فوتبال ملی رشد کند و این دو تیم از پایه های اصلی رشد فوتبال در کشور هستند و البته تیم های بزرگی مانند تراکتور و سپاهان نیز در این رشد نقش آفرین هستند و اکنون جریان رشد فوتبال در مناطق مختلف در حال انجام است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه − سه =