شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۴:۴۳
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۵۸

نقل‌وانتقالات لیگ فوتبال زنان؛ تغییر مدعیان قهرمانی

به گزارش فرهنگ سار؛ لیگ برتر فوتبال زنان در فصل گذشته به دلیل کرونا نیمه تمام باقی ماند و در نهایت سازمان لیگ پس از اما و اگرهای فراوان برای برگزاری یا عدم برگزاری چهار دیدار پایانی در مرداد ماه قهرمانی شهرداری بم را اعلام کرد و وچان کردستان نیز به مقام نایب قهرمانی رسید. […]



به گزارش فرهنگ سار؛ لیگ برتر فوتبال زنان در فصل گذشته به دلیل کرونا نیمه تمام باقی ماند و در نهایت سازمان لیگ پس از اما و اگرهای فراوان برای برگزاری یا عدم برگزاری چهار دیدار پایانی در مرداد ماه قهرمانی شهرداری بم را اعلام کرد و وچان کردستان نیز به مقام نایب قهرمانی رسید.

فصل جدید لیگ برتر نیز به احتمال زیاد اگر ویروس کرونا تشدید نشود در اوایل آذر ماه به صورت گروهی برگزار خواهد شد و مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال زنان برگزار شد.

اما در نقل و انتقالات تیم‌ها در فصل جدید تحولات جدیدی رخ داد که می‌تواند سطح بازی‌ها و حتی مدعی بودن شهرداری بم برای قهرمانی را تغییر دهد.

از آن جهت که برخی از بازیکنان شهرداری بم چون زهرا قنبری مهاجم فصل گذشته این تیم با بم تمدید نکرد و به وچان کردستان پیوست.

در این میان فروغ موری که در فصل گذشته برای وچان بازی می‌کرد با شهرداری بم قرارداد بست. همچنین کوهستان خسروی و سمانه چکندی با شهرداری بم تمدید کردند.

اما به قراردادهای بسته و فسخ شده بازیکنان با وچان کردستان که برسیم، مهم‌ترین آن قرارداد قرضی گلنوش خسروی با کردستان بود. وی در فصل گذشته برای تیم کوناک اسپور ترکیه بازی می‌کرد و پس از پایان فصل حتی شایعه حضور او در تیم‌های سری آ ایتالیا شنیده می‌شد که بنا بر شنیده‌ها او برای کسب روادید نیازمند اخذ مدرک دیپلم بود که این امر میسر نشد و در نهایت نتوانست قراردادی به تیم های اروپایی ببندد.

در کنار آن سمیه خرمی خانم گل لیگ برتر فصل گذشته نیز با وچان تمدید قرارداد کرد. وی در فصل گذشته در ۱۸ بازی ۲۷ گل به ثمر رساند.

فسخ قرارداد بازیکنان در وچان کردستان به عدد پنج رسید. نخستین آن زهرا خواجوی بود که در گفت و گو با فرهنگ سار اظهار داشت: به دلیل نبود آرامش در این تیم از مسیر خود دور می‌شدم و به همین دلیل با فسخ قرارداد از وچان جدا شدم و به ذوب آهن پیوستم.

دروازه‌بانی که در فصل گذشته برای وچان کردستان عملکرد درخشانی برجای گذاشت. او با بسته نگاه داشتن دروازه خود در ۱۱ دیدار لیگ برتر رکورد «پیام نیازمند» دروازه‌بان سپاهان را شکست و توانست دروازه خود را در ٩۵۳ دقیقه بسته نگه دارد.

بازیکن دیگری که از وچان جدا شد سرشین کمانگر کاپیتان تیم بود که در گفت و گو با فرهنگ سار دلیل جدا شدن از این تیم را مطلوب نبودن شرایط دانست و با وجود پیشنهاد از چند تیم هنوز با تیمی به توافق نرسیده است.

البته ناگفته نماند که مونا حمودی نیز از بم جدا شد و با وچان کردستان قرارداد بست اما به دلیل وجود مشکلات داخلی و ناآرامی‌هایی که در این تیم داشت در مدت کوتاهی قراردادش را با وچان فسخ کرد و دوباره به بم بازگشت. همچنین فاطمه اردستانی و مرضیه نیکخواه هم با این تیم فسخ کردند. دنیا بندار مدافع وچان کردستان نیز به خوزستان پیوست.

با وجود جدا شدن زهرا خواجوی اما وچان کردستان در این فصل سه بازیکن مطرح چون گلنوش خسروی، سمیه خرمی و زهرا قنبری را در ترکیب اصلی خود دارد که این موضوع می‌تواند کار را برای قهرمانی شهرداری بم دشوار کند.

سرمربی بم پیش از این در گفت و گو با فرهنگ سار اظهار داشت که در این فصل به دنبال جوان کردن تیم و نیازمند پرورش نیروهای جوان قوی هستیم.

از وچان که بگذریم به ذوب آهن می‌رسیم که در فصل گذشته در رده هشتم جدول ایستاد و اینک زهرا خواجوی را در ترکیب خود دارد و بازیکنانی چون سحر رمضانی و نگین زندی که در فصل گذشته برای سپاهان بازی می‌کردند، به ذوب آهن پیوستند. فریده حاتمی دروازه‌بان آویسا خوزستان هم به ترکیب این تیم اضافه شد. همچنین ندا اقبالی بازیکن شهرداری سیرجان در این فصل برای ذوب آهن به میدان می‌رود.

تیم هیات فوتبال البرز نیز در این فصل با سارا قمی و زهرا خضری تمدید کرد و  رکسانا معصومی و سمیرا محمدی با این تیم قرار داد بستند. تیمی که در فصل گذشته با سرمربیگری مریم ایراندوست در رده ششم جدول ایستاد.

زهرا حاتم نژاد کاپیتان ایلامی‌ها با این تیم برای دومین بار و سهیلا نظام آبادی کاپیتان شهرداری سیرجان دو فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.

همچنین بیان محمودی در فصل گذشته سرمربی سپاهان بود اما در گفت‌وگو با فرهنگ سار، اظهار داشت: به دلیل بحران کرونا تمایلی به سرمربیگری در این فصل ندارد. بنابراین هدایت سپاهانی‌ها را مهناز امیرشقاقی برعهده گرفت. تیمی که در فصل گذشته در رده چهارم جدول جای گرفت.

جدای از این مسایل شایعه‌هایی مبنی بر افزایش عجیب دستمزد بازیکنان فوتبال به گوش می رسید. موضوعی که از نقطه نظر مرضیه جعفری سرمربی تیم شهرداری‌بم افزایش دستمزد بازیکنان می‌تواند تیم‌ها را دچار چالش کند و برای داشتن یک لیگ خوب باید همه تیم‌ها در این زمینه در یک سطح قرار گیرند.

همچنین سارا ظهرابی نیا ملی پوش فوتبال زنان در این زمینه گفت: با چند باشگاه وارد مذاکره شده بودم و خبری از این افزایش دستمزدهای نجومی نیست. دستمزدها افزایش داشت اما چشمگیر نبود. خیلی خوب است که دستمزد بازیکنان بالا برود اما اینکه به یکباره باشگاه بخواهد این دستمزدها را زیاد کند، بقیه باشگاه‌ها و بازیکنان اذیت می‌شوند. شنیده‌ایم که فقط وچان کردستان است که مبلغ نجومی را به بازیکنان می‌دهد. هر چند نمی‌دانم این خبر تا چه حد صحت دارد. وقتی بازیکنان این تیم مبالغ دریافتی خود را می‌گویند، بازیکنان تیم‌های دیگر می‌گویند که چرا آن فوتبالیست ۱۵۰ میلیون تومان و من باید ۵۰ میلیون تومان دریافت کنم.

حال باید دید که با این تحولات  و پخش شدن برخی از ملی‌پوشان خوب در تیم‌هایی که در رده های پنجم یا ششم جدول قرار داشتند و نیز جدا شدن بعضی از بازیکنان از شهرداری بم و جوانگرایی در این تیم و ترکیب جدید وچان کردستان و حضور خواجوی در ذوب آهن چه تعداد از تیم‌ها در این فصل مدعی قهرمانی خواهند شد و بم را به سکوی نایب قهرمانی می‌رسانند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه − 1 =