چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۱۶:۳۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

ممانعت آمریکا از اجرای پروژه‌های اقتصادی در مناطق مرزی عراق با سوریه

رئیس اتحادیه «علماء المسلمین» در دیالی با اشاره به این‌که آمریکا از تولد پروژه‌های اقتصادی در مناطق مرزی عراق با سوریه جلوگیری می‌کند، از دلیل پشت پرده این سیاست واشنگتن گفت.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، «جبار المعموری» رئیس اتحادیه «علماء المسلمین» (علمای مسلمانان) در دیالی تصریح کرد که آمریکا مانع اصلی عدم اجرای هرگونه پروژه اقتصادی در مرزهای سوریه است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: مناطق نزدیک مرزهای مشترک عراقی و سوریه در غرب کشور از سرمایه‌های طبیعی بزرگی و متنوعی برخوردار است که می‌تواند یک حلقه مهم در حمایت از اقتصادی ملی و پیشبرد سرعت فعالیت در مناطق بیابانی خشک از نظر توسعه و آبادانی باشد.

المعموری توضیح داد: اما ابزارهای آمریکایی نقشی محوری و فعال برای اعمال فشار به منظور جلوگیری از ولادت پروژه‌های اقتصادی در این مرزها و باقی‌گذاشتن این منطقه در وضعیتی اسف‌بار ایفا می‌کنند. این در حالی است که این مناطق غنی از ثروت‌های طبیعی و معدنی هستند. 

وی در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در بمباران مواضع الحشد الشعبی در نزدیکی مرزهای سوریه نیز گفت: دست‌های آلوده و شومی پشت پرده بمباران مکرر مواضع الحشد الشعبی در این مناطق، هستند و هدف آنها، دور کردن الحشد الشعبی از این مناطق و تبدیل آن به مکانی برای پرورش تفکر افراطی‌گری و مصادره آن به سایر مناطق کشور است.

رئیس اتحادیه علماء المسلمین تصریح کرد: هرگونه پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی با سوریه به شیوه‌های مختلف ناکام گذاشته می‌شود و این امر بیانگر ماهیت برنامه‌های ترسیم شده از سوی کاخ سفید درباره عراق است. هدف قرار دادن الحشد الشعبی نیز در راستای تحقق اهداف واشنگتن در عراق صورت گرفت اما مردان الحشد الشعبی با عزمی راسخ، همه این برنامه‌ها و نقشه‌ها را به شکست خواهند کشاند.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه پیش، منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است، ادعایی که مقامات عراقی آن را رد کردند.

اما سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای به صراحت اعلام کرد که آمریکا مواضع الحشد الشعبی را در نوار مرزی عراق با آمریکا و نه خاک سوریه هدف قرار داده است.

انتهای پیام/م

 


منبع: فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یازده + چهار =