پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۵۷:۳۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

شهردار غزه: اسرائیل عامدانه به زیرساخت‌ها حمله می‌کند

شهردار غزه در گفت‌وگو با یک شبکه خبری تصریح کرد که رژیم صهیونیستی عامدانه زیرساخت‌ها و تاسیسات خدمات‌رسان به مردم غزه را هدف قرار می‌دهد و مردم این شهر با قطعی گسترده آب مواجهند.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، در هشتمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهرداری غزه اعلام کرد که این رژیم طی حملات مستمر خود، عامدانه، جاده‌ها و زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اصلی غزه را هدف قرار می‌دهد.

شهردار غزه اعلام کرد که اقدام صهیونیست‌ها در بمباران مراکز خدمات شهروندی به منزله مجازات جمعی ساکنان غزه است. طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای باید تجاوز اسرائیل علیه نوار غزه را متوقف کنند. اسرائیل مستقیما، زیرساخت‌های نوار غزه را هدف قراری می‌دهد. 

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، تصریح کرد که حملات اسرائیل آسیب‌هایی جدی به ایستگاه‌های آب و بهداشت وارد کرده است. ساکنان نوار غزه از قطعی گسترده آب به دلیل بمباران‌های صهیونیست‌ها رنج می‌برند. حملات شب گذشته علیه نوار غزه، همچنین موجب بسته شدن برخی جاده‌ها شده به گونه‌ای که تردد از این جاده‌ها میسر نیست. تیم‌های امدادرسان و دفاع مدنی واقعا نمی‌توانند خود را برای امدادرسانی به محل بمباران‌ها برسانند و این امر با دشواری صورت می‌گیرد.

نیروهای رژیم صهیونیستی برای هشتمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند؛‌ اقدامات متجاوزانه‌ای که طبق آمار وزارت بهداشت غزه  شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به  ۱۹۷ شهید و ۱۲۳۵ زخمی رسیده است.

دو روز پیش، شهرداری جبالیه در نوار غزه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حملات اسرائیل به خطوط آب‌رسانی، آب ۱۰ هزار خانه در غزه قطع شده است و در پی بمباران‌های مستمر، تاسیسات زیرساختی و کانال‌های آب غیرقابل استفاده شده است.

انتهای پیام/ص


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

7 + 12 =