پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۵۷:۱۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

سفیر ایران در روسیه: تهران و مسکو همکاری های نظامی را حفظ می کنند

به گزارش فرهنگ سار،  جلالی روز جمعه در مصاحبه این رسانه روسی با وی افزود: «این رفتار ایالات متحده در آینده نیز ادامه خواهد یافت و دلیل آن این است که ایالات متحده دیگر از سلطه گذشته برخوردار نیست. جلالی افزود: «روسیه ، چین ، ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم باید کنار هم باشند و […]



به گزارش فرهنگ سار،  جلالی روز جمعه در مصاحبه این رسانه روسی با وی افزود: «این رفتار ایالات متحده در آینده نیز ادامه خواهد یافت و دلیل آن این است که ایالات متحده دیگر از سلطه گذشته برخوردار نیست.

جلالی افزود: «روسیه ، چین ، ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم باید کنار هم باشند و نشان دهند که استفاده قدرتمندانه از ابزار قدرت در صحنه بین المللی عملی غیرقانونی است که ممکن است عواقب زیانباری برای کشورها و مردم به دنبال داشته باشد.»

 وی تصریج کرد: آمریکا می خواهد بگوید که این کشور قدرت شماره یک جهان است ، در حالی که چنین نیست چندین کشور وجود دارند که  از آن پیشی گرفته اند. ” 

رژیم صهیونیستی” ماهیتش با ترور گره خورده است

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه هچنین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی” ماهیتش با ترور گره خورده است ، گفت» نیروهای مقاومت و مردمی داخل سوریه هم جریانات رژیم صهیونیستی در داخل سوریه را رصد می کنند و هم به موقع اقداماتی که لازم باشد را انجام خواهند داد.

سفیر ایران اظهار داشت: حضور رژیم صهیونیستی خصوصا در منطقه ما به نفع هیچ کشوری نیست و اساس اقدامات “رژیمِ صهیونیستی” اقدامات بی ثبات کننده و اختلاف افکن است.

جلالی اظهار داشت: همانطور که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند شواهد بسیار زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه “رژیم صهیونیستی” عامل شهادت محسن فخری زاده است.

جبران خسارات وارده به ایران برای بازگشت آمریکا به برجام 

وی با بیان اینکه ایران خیلی فاصله ای بین دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکایی در سیاست آنها نسبت به ایران قائل نیست افزود: سیاست آنها در مقابل ایران خیلی تفاوت ندارد.

سفیر ایران در روسیه اظهار داشت: آمریکا اگر بخواهد به برجام برگردد، برای بازگشت باید خسارت وارده به جمهوری اسلامی ایران را جبران کند.

وی اظهار داشت:  کشورهای تحت تحریم باید در کنار هم قرار بگیریم و نشان بدهیم که اساسا استفاده زورگویانه از ابزار قدرت در عرصه بین المللی یک عمل نامشروعی است.

روابط ایران و روسیه رو به افزایش است

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت:  در راستای حذف دلار از مبادلات تجاری، در حال حاضر بیش از چهل درصد از مبادلات تجاری بین روسیه و ایران با ارز ملی دو کشور انجام می شود.

جلالی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به عنوان دو کشور همسایه در کنار گسترش روابط راهبردی در سالهای اخیر، در تلاشند تا از ظرفیت های بالای تجاری و اقتصادی یکدیگر نیز آنگونه که شایسته است؛ بهره متقابل لازم را ببرند.

وی تصریح کرد: مناسبات میان ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین شرایط قرار دارد اما با این وجود روابط اقتصادی تهران و مسکو با داشتن توانمندی ها و ظرفیت های بالا در سطح مطلوبی نیست و  تلاش‌ طرف برای رفع موانع و مشکلات  اقتصادی در جریان است.

 همکاری با روسیه در تولید واکسن کرونا

جلالی همچنین گفت: همکاری با روسیه در تولید واکسن کرونا طبعا مورد خواست ایران هست و ما به مسئولین روسی منتقل کردیم، در طول ماه های گذشته مذاکراتی هم انجام شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × 4 =