شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۹:۱۶
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

رییس یوفا: سوپرلیگ اروپایی تنها یک ایده‌ پوپولیستی است

به گزارش فرهنگ سار، موضوع راه‌اندازی این تورنمنت هرازگاهی در محافل فوتبالی اروپا پدیدار می‌شود و حالا باردیگر در بحبوحه پاندمی کرونا مطرح شده است. در این بین، «الکساندر چفرین» در گفت‌وگو با نشریه مارکا اسپانیا گفت: از نظر من سوپرلیگ اروپا غیرقابل بحث است. این ایده رویای چند مدیر ورزشی است که هیچ اهمیتی […]



به گزارش فرهنگ سار، موضوع راه‌اندازی این تورنمنت هرازگاهی در محافل فوتبالی اروپا پدیدار می‌شود و حالا باردیگر در بحبوحه پاندمی کرونا مطرح شده است.

در این بین، «الکساندر چفرین» در گفت‌وگو با نشریه مارکا اسپانیا گفت: از نظر من سوپرلیگ اروپا غیرقابل بحث است. این ایده رویای چند مدیر ورزشی است که هیچ اهمیتی برای همبستگی قائل نیستند. آنها به هیچ چیز جز خودشان فکر نمی‌کنند و حتی به باشگاه‌های خودشان ضربه وارد می‌کنند اما احتمالا فعلا قادر به درک این موضوع نیستند.

وی افزود: این ایده، آنقدرها هم جدی نیست و صرفا به دلیل استعفای رییس باشگاه بارسلونا مطرح شده است اما به شخصه معتقدم که بیشتر یک ایده پوپولیستی یا سیاسی است تا ایده‌ای جدی و عملی.

چفرین در ادامه در توضیح اقدامات یوفا در مقابله با کرونا و تحدید و تعدیل آثار مخرب ناشی از آن از جمله تعویق یک‌ساله یورو ۲۰۲۰، اظهار داشت: در ابتدا نمی‌دانستیم که اتفاقی در حال رخ دادن است و بنابراین با خود گفتیم اگر برای برگزاری یورو۲۰۲۰ اصرار کنیم، در صورت تشدید شرایط، شاید قادر به برگزاری آن نباشیم.

وی تاکید کرد: موضوع اولویت‌ها نبود؛ اگر بر برگزاری این تورنمنت اروپایی اصرار می‌کردیم، اطمینان دارم که به مشکل برمی‌خوردیم و قادر نبودیم که آن را برگزار کنیم.

درحالی که یوفا به وضوح باید مولفه‌های زیادی را از جمله محدودیت‌های مسافرتی و مشکلات مالی گریبان‌گیر فوتبال در تمامی سطوح، باید سبک و سنگین می‌کرد، چفرین تاکید دارد که سلامتی در درجه اول اولویت قرار دارد.

وی در این باره تاکید کرد: همواره سلامتی اولویت اول است؛ موضوعی که در هر صنعتی از جمله فوتبال از بیشترین اهمیت برخوردار است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × یک =