پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۶:۳۳
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

روزشمار انتخابات ۲۰۲۰؛ نوشداروی ترامپ

به گزارش روز شنبه فرهنگ سار، ترامپ در گفت‌وگوی اختصاصی با یکی از پزشکان شبکه فاکس نیوز خبر داد که از دیروز دیگر دارویی برای بهبود بیماری کووید ۱۹ استفاده نمی‌کند. رئیس‌جمهوری آمریکا به دکتر سیگِل گفت: در بیمارستان (والتر رید) ریه‌های من را با دستگاه‌های مختلف معاینه کردند و نتیجه خوب بود. فکر کنم […]



به گزارش روز شنبه فرهنگ سار، ترامپ در گفت‌وگوی اختصاصی با یکی از پزشکان شبکه فاکس نیوز خبر داد که از دیروز دیگر دارویی برای بهبود بیماری کووید ۱۹ استفاده نمی‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا به دکتر سیگِل گفت: در بیمارستان (والتر رید) ریه‌های من را با دستگاه‌های مختلف معاینه کردند و نتیجه خوب بود. فکر کنم که ابتدا تا حدی احتقان داشتند ولی در نهایت آزمایش‌ها خوب و هر روز بهتر شد. به نظرم به همین دلیل (پزشکان) می‌خواستند که در بیمارستان بمانم.

پیش‌تر اخباری از بی‌حوصلگی ترامپ و اصرار او برای مرخصی زودهنگام از بیمارستان منتشر شده بود. پزشکان تیم معالج ترامپ نیز از اظهار نظر در مورد وضعیت ریه‌های وی خودداری کرده بودند.

ترامپ در ادامه این مصاحبه تأکید کرد که درمان زودهنگام مهمترین عامل در بهبودی او بوده است. وی به نقل از یکی از پزشکان گفت که ممکن بود اوضاع خیلی بدتر شود. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین اعلام آمادگی کرد که پلاسمای خونش را برای بهره‌برداری از پادتن‌ها، به دیگر بیماران کرونایی اهدا کند.

ترامپ امروز میزبان صدها تن از هوادارانش در فضای سبز ضلع جنوبی کاخ سفید خواهد بود و دوشنبه نیز در اجتماع انتخاباتی فلوریدا شرکت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تأکید ترامپ بر فواید پادتن‌های ساخت دو شرکت «ریجِنِران» (Regeneron) و «الی لیلی» (Eli Lilly) موجب شده تا بیماران کرونایی متقاضی شرکت در آزمایش‌های بالینی داروهای پادتن-محور بیماری کووید ۱۹ شوند. ترامپ وعده داده که استفاده از این داروها را که هنوز مجوز استفاده اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دریافت نکرده‌اند، برای هموطنان بیمارش رایگان سازد.

به نوشته رویترز، داروی ترکیبی شرکت ریجِنِران ترکیب از دو گونه پادتن است که بر اساس پادتن‌های طبیعی ساخته شده‌اند. ریجِنِران اعلام کرده که ۴۵۰ میلیون دلار از دولت برای تولید ۳۰۰ هزار دوز از این ترکیب پادتن‌ها دریافت کرده و این دارو را به صورت رایگان توزیع خواهد کرد.

در پی تعریف و تمجید ترامپ از این داروها، ارزش سهام دو شرکت ریجِنِران و الی لیلی در معاملات چهارشنبه بوس نیویورک به ترتیب ۶ درصد و ۳.۴ درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر رئیس پیشین سازمان غذا و داروی آمریکا به شبکه اقتصادی سیان بی سی گفت که ممکن است پادتن‌ها در درمان ویروس مفید باشند ولی همه‌گیری بیماری را در آمریکا پایان نمی‌دهند.

به گفته دکتر گاتلیب، بیشترین تأثیر این دارو در میان افرادی است که امکان وخامت حال آنان بیش از دیگران است.

گاتلیب با این حال هشدار داد: این داروها همه‌گیری کرونا را پایان نمی‌دهند و در دسترس همگان نخواهند بود. وی گفت که آمریکا باید راهبردی ملی برای توسعه ظرفیت تولید این داروها تدوین کند.

با بالا گرفتن احتمال مناقشه بر سر پیروز انتخابات ۱۳ آبان و درخواست ترامپ از هوادارانش برای نظارت بر روند رأی‌گیری، توییتر دیروز اعلام کرد که توییت های دعوت به گردهمایی و اعتراض خشونت‌طلبانه پس از رأی‌گیری را حذف خواهد کرد. این شبکه اجتماعی همچنین علیه اعلام زودهنگام برنده انتخابات هشدار داد.

به گفته توییتر، تعیین برنده انتخابات نیاز به اطلاعیه یکی از مقام‌های انتخاباتی یا پیش‌بینی دستکم دو رسانه سراسری معتبر دارد.

در حالی که بیشتر توجه رسانه‌ها به سهل‌انگاری‌های بهداشتی ترامپ معطوف بود، جو بایدن رقیب دموکرات وی در جریان گردهمایی انتخاباتی دیروز در ایالت نوادا با برداشتن ماسک و سرفه در دستانش انتقاد مخالفانش را برانگیخت.

انتشار فیلم سرفه بایدن و دیگر تصاویری که وی را بدون ماسک در کنار هوادارانش نشان می‌داد موجب شد تا میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ زیر ذره‌بین رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی قرار گیرد.

میانگین نظرسنجی های انتخابات ۲۰۲۰ در تارنمای ریل کلیر پالیتیکس (RealClearPolitics.com) نشان می دهد که بایدن با ۵۱.۶ درصد محبوبیت،  ۹.۶ درصد از رقیب جمهوریخواه خود پیش است.  

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − 16 =