چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۶:۳۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷

حکومت نظامی، پیشنهاد مقام سابق کاخ سفید برای ماندن ترامپ در قدرت

به گزارش روز جمعه فرهنگ سار به نقل از تارنمای روزنامه دیلی میل، “مایکل فلین” روز گذشته در مصاحبه با تارنمای “نیوزمکس” عنوان کرد که برای جلوگیری از  حضور جو بایدن در سمت ریاست جمهوری و به قدرت رسیدن در کاخ سفید، ترامپ حکومت نظامی در چند ایالت ایجاد کند. فلین افزود: در “ایالت های […]



به گزارش روز جمعه فرهنگ سار به نقل از تارنمای روزنامه دیلی میل، “مایکل فلین” روز گذشته در مصاحبه با تارنمای “نیوزمکس” عنوان کرد که برای جلوگیری از  حضور جو بایدن در سمت ریاست جمهوری و به قدرت رسیدن در کاخ سفید، ترامپ حکومت نظامی در چند ایالت ایجاد کند.

فلین افزود: در “ایالت های نبرد انتخاباتی” اگر ترامپ بخواهد می‌تواند از ظرفیت‌های نظامی استفاده کند و در این ایالت‌ها انتخابات دوباره برگزار کند. این مسائل غیرمنتظره محسوب نمی شود. مردم طوری در مورد حکومت نظامی صحبت می کنند که گویی ما هرگز حکومت نظامی نداشته ایم. حکومت نظامی ۶۴ مرتبه اجرایی شده است.

برعکس آنچه مایکل فلین در مصاحبه با نیوزمکس مطرح کرد، هیچ سابقه ای از اعلام حکومت نظامی توسط یک رئیس جمهوری آمریکا با هدف برگزاری انتخابات جدید در تاریخ این کشور وجود نداشته است.

فلین یکی از حامیان ادعای تقلب انتخاباتی از سوی دونالد ترامپ طی هفته های اخیر بوده است. فلین ابتدا پیشتر اوایل دسامبر  ایده ایجاد حکومت نظامی را طی تویتتی مطرح کرد که بلافاصله از سوی مقامات دفاعی و کارشناسان نظامی رد شد.

بیل بانکس استاد دانشگاه سیراکیوز که متخصص قوانین مرتبط با قانون اساسی و امنیت ملی آمریکا بوده، این پیشنهاد فلین را نامعقول و احمقانه خواند.

فلین ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده که مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۷میلادی مشاور رئیس جمهوری بود، در پی اعتراف به ۲ بار دروغ گویی به پلیس فدرال آمریکا “اف بی آی” در تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و  محکوم شدن به زندان، در ۲۷ نوامبر (۷ آذر ماه) توسط ترامپ عفو شد.

مایکل فلین چند روز پیش نیز طی اظهارنظری مدعی شده بود که دوره رئیس سابقش(ترامپ) صد درصد برای چهار سال دیگر ادامه خواهد یافت.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 5 =