پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۴۱:۰۹
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

توافق ایران ‌و پاکستان‌ در تشکیل‌کمیته تبادل‌اطلاعات مبارزه باموادمخدر

سردار «مجید کریمی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار در اسلام‌آباد، دیدار و رایزنی‌های امروز با فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان (ANF) را سازنده عنوان کرد و افزود: نشست امروز با همتای پاکستانی با تمرکز ویژه بر مباحث دوجانبه مرتبط با آخرین وضعیت و شیوه‌های قاچاق موادمخدر در منطقه به ویژه نقاط […]



سردار «مجید کریمی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار در اسلام‌آباد، دیدار و رایزنی‌های امروز با فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان (ANF) را سازنده عنوان کرد و افزود: نشست امروز با همتای پاکستانی با تمرکز ویژه بر مباحث دوجانبه مرتبط با آخرین وضعیت و شیوه‌های قاچاق موادمخدر در منطقه به ویژه نقاط مشترک مرزی برگزار شد.

سردار کریمی اظهار داشت: توافقات خوبی صورت گرفت از جمله اینکه ایران و پاکستان تصمیم به تشکیل کمیته تبادل اطلاعات میان پلیس مبارزه با موادمخدر دو کشور و هماهنگی برای انجام گشت‌های همزمان مرزی گرفتند.

وی گفت: توافق شد که ایران و پاکستان گام‌های مشترکی برای هدف قرار دادن عناصر اصلی قاچاق در منطقه و جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز بردارند.

کریمی با اشاره به افزایش حجم تولید موادمخدر در افغانستان و وجود تهدید جدی در این زمینه پیش روی ایران و پاکستان، افزود: قرار شد این موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد و طرف پاکستانی نیز قول مساعد برای همکاری داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید به هر شکل ممکن جلوی روند قاچاق انسان، موادمخدر و سلاح گرفته شود، به همین دلیل اقدام دولت پاکستان برای حصارکشی مرزهای مشترک حائز اهمیت است و ایران از آن استقبال می‌کند.

سردار کریمی گفت: توافق شد تا ایران مرکز سگ‌های موادیاب نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان را راه‌اندازی و در تجهیز آن کمک و در ارائه آموزش‌های لازم به ماموران پاکستانی همکاری کند.

براساس این گزارش، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا امروز با سرلشکر محمدعارف ملک فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر و وزیر کشور پاکستان به صورت جداگانه دیدار کرد.

وی قرار است فردا با «اعجاز احمد شاه» وزیر کنترل موادمخدر پاکستان نیز ملاقات کند.

سفر به شهر «کراچی» و نشست با فرمانده آژانس امنیت دریایی پاکستان؛ از دیگر برنامه‌های بازدید رسمی سردار کریمی از پاکستان است. 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − 7 =